• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051409287
  • خبرنگار : 50355

شهردار مشهد:

موضوع کشف‌رود با جان و سلامت مردم گره خورده است

موضوع کشف‌رود با جان و سلامت مردم گره خورده است

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد با اشاره به موضوع کشف‌رود گفت: موضوعات کشف رود به سبب گره خوردن با جان و سلامت مردم اهمیت زیادی دارد، تخلیه فاضلاب‌های خانگی در کشف رود یکی از معضلات ما بوده و متاسفانه همچنان برخی از این فاضلاب برای کشاورزی استفاده می‌کنند.

محمدرضا قلندر شریف در نشست خبری که امروز یکشنبه ۱۴ مردادماه  و به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: محل تولد بسیاری از رسانه‌های کشور مشهد است و رسانه‌های مشهد در سطح کشور مخاطبان زیادی دارد.

 وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری مشهد گفت: در این دوره شهردار، شورای شهر، مدیران و معاونان شهرداری  بجز تعداد کمی، از حیطه خود شهرداری انتخاب شدند که این نکته مثبتی است و ما با تسلط، از همان روز اول با آگاهی از مشکلات و چالش‌ها  شروع به کار کردیم.

شهردار مشهد با اشاره به موضوع کشف‌رود گفت: موضوعات کشف رود به سبب گره خوردن با جان و سلامت مردم، از اهمیت بسیار زیادی برای مدیریت شهری برخوردار است.

وی افزود: تصفیه خانه سپتاژ به‌منظور تصفیه فاضلاب‌های خانگی که با تانکر به کشف رود ریخته می‌شوند، باید ایجاد شود؛ این موضوع تکلیف شهرداری نبوده و شهرداری بابت رفع مشکل شهر به این موضوع ورود کرده است.

قلندر شریف یادآور شد: تخلیه فاضلاب های خانگی در کشف رود یکی از معضلات ما بوده و متاسفانه همچنان برخی از این فاضلاب برای کشاورزی استفاده می‌کنند.

مطالبه ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری مشهد از دولت

قلندر شریف با بیان اینکه طبق اسناد و مدارک بیش از ۳۰ هزار میلیارد مطالبات از دولت داریم، خاطرنشان کرد: این طلب به دو بخش تقسیم می‌شود؛ که بخش اول آن مربوط به مطالبات ما از دستگاه استانی و باقی آن مربوط به مبالغی است که بابت قوانین باید به شهرداری مشهد اختصاص داده یابد.

وی یکی از مشکلات را پروژه‌های نیمه‌تمام ذکر کرد و در این باره توضیح داد: تعداد زیادی پروژه ناتمام داشتیم، که زخم‌های متعددی در پیکر شهر بود و به سرانجام نرسیده بود، همچنین، با نارضایتی مردم روبرو بود و با طول زمان هزینه‌های این پروژه‌ها سنگین می‌شد علاوه بر آنکه در حوزه‌های شهر این پروژه‌ها ناایمن بود ما با اراده و همت، تعداد کثیری از پروژه‌های ناتمام کلان و خرد را بجز تعداد نامحدودی به اتمام رساندیم که این عملکرد یک افتخار برای ما است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با کمک همکاران، ۱۵ کلان پروژه جمع‌بندی کنیم، تکمیل برخی از پروژه ها آغاز شده و برخی دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود.

قلندر شریف اظهار کرد: یکی از نکات مهم دیگر معابر و آسفالت معابر است، سال گذشته آسفالتی که در مشهد انجام شده است حدود ۸۰۰ هزار مترمربع بود امسال نیز نهضت آسفالت را راه‌اندازی کرده و تا همین الان از میزان سال قبل رد شدیم و  حدود یک میلیون متر مربع آسفالت کردیم.

شهردار مشهد در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری مشهد نیز گفت: در این زمینه تلاش های زیادی انجام شده است، ۲۰۳۲ نفر در یکسال گذشته تبدیل وضعیت و به صورت کلی ۴۰۰۰ نفر در شهرداری مشهد تبدیل وضعیت کرده ایم.

موضوع کشف‌رود با جان و سلامت مردم گره خورده است

پاسخ به حواشی  منفعتی برای شهرداری و مردم ندارد

شهردار مشهد در رابطه با استیضاح نیز گفت: استیضاح شهردار، حق شورای شهر است و باید از پنهان‌کاری پرهیز کنیم اما تحقق این امر و تشخیص آن بر عهده شورا است و باید روند قانونی آن طی شود.

وی تأکید کرد: یکی از نکات مهم مسئولیتی این است که جواب دادن به حواشی چه منفعتی برای شهرداری و مردم دارد؛ این اقدام جز اینکه ذهن مردم را مشوش کند، حاصل دیگری ندارد.

قلندر شریف در رابطه با سرویس مدارس نیز گفت: براساس آیین نامه جدید مسئولیت برگزاری و اجرای سرویس مدارس بر عهده شهرداری‌ها قرار گرفته و آموزش و پرورش نیز در این حوزه سامانه‌ای به نام سپند برای پایش سرویس دانش‌آموزی ایجاد کرده و در اختیار اولیا و مدارس قرار داده است.

شهردار مشهد در ادامه با بیان اینکه در طول شبانه‌روز ۴۰۰۰ نفر در زیرزمین برای احداث خطوط قطارشهری فعالیت دارند و کسی زحمات آنها را نمی‌بیند، گفت: باهمت همکاران ما در دوره ششم مدیریت شهری، در حوزه قطار شهری فاز یک خط سه امسال به بهره برداری می رسد؛ خط یک و دو به خط ‌سه وصل خواهد شد و خط سه همه مسافران را به حرم‌مطهر منتقل می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha