• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051409201
  • خبرنگار : 50405

دبیر حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی:

مسئولین باید بتوانند به صورت علمی برای حل مسائل گام بردارند

مسئولین باید بتوانند به صورت علمی برای حل مسائل گام بردارند

ایسنا/خراسان رضوی دبیر حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: هدف ما این است که مدیریت کشور کارآمدتر و سازمان‌ها به صورت تخصصی‌تر اداره شود و همچنین افرادی مسئولیت بگیرند که به جای اینکه متعهد به ایدئولوژی سیاسی خاصی باشند، باید بتوانند به صورت علمی برای حل مسائل گام بردارند تا مشکلات کشور حل شود.

ناصر آملی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های اصلاح‌طلبان پس از بازگشت مجدد به قدرت، اظهار کرد: ما همان برنامه‌های گذشته را ادامه خواهیم داد. هدف ما این است که مدیریت کشور کارآمدتر و سازمان‌ها به صورت تخصصی‌تر اداره شود و همچنین افرادی مسئولیت بگیرند که به جای اینکه متعهد به ایدئولوژی سیاسی خاصی باشند، باید بتوانند به صورت علمی برای حل مسائل گام بردارند تا مشکلات کشور حل شود.

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان نیز همین هدف را دنبال می‌کند؛ کما اینکه اکنون در کارگروه‌های شورای راهبری انتخاب وزرا، فعالین و متخصصین هر حوزه به صورت علمی کارنامه افراد را بررسی می‌کنند تا بتوانند شایسته‌ترین و کارامدترین افراد را برای هر وزارت و معاونت انتخاب کنند. بنابراین برنامه دولت آقای پزشکیان و اصلاح‌طلبان این است که امور اجرایی را به صورت تخصصی و مبتنی بر تجربه اداره کنند.

دبیر حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: یک سری از احزاب اصلاح‌طلب هستند که صرفاً اسم و مجوزی دارند، اما نتوانسته‌اند ساختار منسجمی برای خود تشکیل دهند. چنین احزابی در جریان اصولگرا نیز وجود دارند. دسته دیگر احزاب اصلاح‌طلب دارای ساختار، تشکیلات و سازمان سیاسی هستند و حتی وقتی که اصلاح‌طلبان خارج قدرت قرار دارند، این ساختار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آملی افزود: مثلا در طی این ۳ سال که اصلاح‌طلبان نقشی در قدرت نداشتند، احزاب ساختارمند اصلاح‌طلب همچنان کارگروه‌های آموزشی‌شان فعال بود، در مورد موضوعات مختلف کشور مطالعه و جلسات هم‌اندیشی برگزار می‌کردند و دانش خود را افزایش می‌دادند تا هر زمان به قدرت بازگشتند، بتوانند از اندوخته‌های خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: این رویه در دیگر کشورها هم وجود دارد، مثلا وقتی در انگلیس حزب کارگر قدرت را در دست می‌گیرد، حزب محافظه‌کار منفعل نمی‌شود، بلکه با رصد دائمی فضای کشور و هم‌اندیشی در مورد مسائل مختلف، آمادگی خود را حفظ می‌کند تا هر زمان مجددا با رای مردم به قدرت بازگشت، بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد. در ایران نیز اگرچه این فرایند با چنین کیفیتی پیش نمی‌رود، اما باز هم احزاب اصلاح‌طلب سعی دارند در هر شرایطی پویایی خود را حفظ کنند.   

دبیر حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی اضافه کرد: به عنوان مثال حزب ما هیچ موقع تعطیل نبود و همیشه جلسات کمیته‌های حزب به صورت منظم برگزار می‌شد و اکنون هم اگر فردی از حزب اتحاد ملت مسئولیتی در دولت بگیرد، ما اندوخته‌های این چند سال را در اختیار او قرار می‌دهیم تا استفاده کند، اما اگر هم نتوانیم وارد دولت شویم، تجربیات و دانش خود را در اختیار دولتمردان قرار می‌دهیم و کمک می‌کنیم دولت چهاردهم که از دل اصلاح‌طلبان و با رای مردم انتخاب شده، موفق باشد.

دبیر حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه دکتر پزشکیان در ایام انتخابات نامزد جبهه اصلاحات بود و جزو یک طیف قدیمی و معتبر اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود، ما برای مدیریت کشور پیشنهادات خود را به ایشان می‌دهیم، اما دستش را باز می‌گذاریم تا تصمیم نهایی را خودش اخذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha