• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051409179
  • خبرنگار : 50232

رئیس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد

صلح و سازش در بیش از ۲۳۵ پرونده قصاص در خوزستان

صلح و سازش در بیش از ۲۳۵ پرونده قصاص در خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان از صلح و سازش در بیش از ۲۳۵ پرونده محکومان به قصاص در استان در سال گذشته خبر داد.

علی دهقانی در نشست با اعضای ستاد صبر شمال خوزستان که امروز (۱۴ مردادماه) برگزار شد، با تقدیر از تلاش و این ستاد در پیگیری و ایجاد سازش پرونده‌های قضایی، مشارکت مردم و مسئولان در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: صلح و سازش آموزه دین مبین اسلام و مورد تاکید اولیای الهی است و باید با استفاده و بهره از همه ظرفیت‌ها، در دادگستری اقدامات راهبردی و اثرگذاری برای تحقق صلح و سازش انجام شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز همه به این باور رسیده‌اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کرد و دستگاه قضایی با محوریت شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر در اجتماعی کردن فعالیت‌ها، پیشگام است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت صلح و سازش در پرونده‌ها نسبت به حکم دادن، خاطرنشان کرد: حل و فصل دعاوی و ختم خصومت‌ها با صلح سازش بسیار بهتر از ختم دعوی با حکم دادگاه است و نتیجه آن، رضایت طرفین و اتمام کینه‌ها و دشمنی‌ها است و به طور معمول از دنباله‌دار شدن پرونده جلوگیری می‌کند اما در رسیدگی به پرونده در دادگاه و ختم دعاوی با حکم قضایی در برخی موارد رضایت اصحاب پرونده جلب نمی‌شود و دشمنی‌ها و کینه موجب زایش پرونده و منجر به ادامه دعوی در سایر موضوعات می‌شود.

دهقانی گفت: با تلاش‌های بزرگان، سران عشایر، ریش سفیدان، اعضای شعب عشایر و کارگروه مشترک زندان، در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها انجام شد و توانستند بیش از ۲۳۵ پرونده محکومان به قصاص و هزاران پرونده در موضوعات مختلف را با صلح و سازش مختومه کنند.

وی بیان کرد: همه باید در این مسیر گام برداریم تا هرگونه اختلاف و خصومتی از ابتدا وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت‌های اثرگذار دیگر به صورت مسالمت‌آمیز و با گذشت و بخشش ختم به خیر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha