• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403051409170
  • خبرنگار : 50444

هشدار افزایش دما و خیزش گرد و خاک در خراسان شمالی

هشدار افزایش دما و خیزش گرد و خاک در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به افزایش دما، ماندگاری هوای گرم و خیزش گرد و خاک در استان هشدار زرد صادر کرد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای در این روزها، قرار است دمای هوا در استان تا هشت درجه افزایش یابد که به همین دلیل هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

مظاهر عظیم‌زاده دوین ادامه داد: افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم، وزش باد نسبتاً شدید در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک و همچنین وزش باد شدید در مناطق جنوبی از جمله مخاطراتی است که پیش‌بینی می‌شود شاهد آن باشیم.

وی زمان شروع آثار این سامانه را از امروز (یکشنبه، ۱۴ مرداد ماه) دانست که در همه مناطق استان اثر خواهد داشت و تا چهارشنبه که به پایان برسد، افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال گرمازدگی، بویژه برای گروه‌های حساس، احتمال آتش‌سوزی در مراتع، مزارع، خسارت به بخش کشاورزی و دامداری براثر تنش دمایی را به دنبال خواهد داشت.

وی اطمینان از سلامت خودرو پیش از سفرهای طولانی، خودداری از حضور طولانی افراد بویژه کودکان و افراد آسیب‌پذیر در معرض تابش آفتاب، خودداری از ایجاد آتش در مراتع و صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعت‌های اوج مصرف و استفاده از تجهیزات سرماشی استاندارد و همچنین دور کند کولرها را از جمله توصیه‌های مهم این روزها دانست.

عظیم‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای هوا ۱۶ مرداد ماه در بجنورد به ۴۰، اسفراین به ۴۰، بام و صفی‌آباد به ۳۹، جاجرم به ۴۲، راز و جرگلان به ۳۶، سملقان به ۴۱، شیروان به ۳۹، فاروج به ۳۷، گرمه به ۴۲ و مانه به ۴۳ درجه سانتیگراد برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha