• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403051409162
  • خبرنگار : 71282

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

۸۰ درصد مهارت آموزان جذب بازار کار می‌شوند

۸۰ درصد مهارت آموزان جذب بازار کار می‌شوند

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی آموزش‌های مهارتی را در ایجاد اشتغال و توانمندسازی شغلی افراد موثر خواند و گفت: ۸۰ درصد خروجی کارآموزان و مهارت آموزان سازمان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شده و موفق به ایجاد اشتغال و کسب درآمد می‌شوند.

مهرداد عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌های بالای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ارائه آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی عرضه آموزش های مهارتی غیررسمی است که در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه می‌شود و وجود ۶۵۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی، بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و فعال فنی و حرفه‌ای و۴۰ هزار مربی از ظرفیت های این مجموعه عظیم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: چتر مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای در تمام کشور گسترده شده و در قالب ۱۱۵۰۰ استاندارد آموزشی به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و افراد جویای مهارت و کار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد مراکز جوار کارگاهی را در آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر اثرگذار خواند و گفت: مراکز جوار و بین کارگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت خطوط تولید و آموزش‌های منطبق با نیاز واقعی بازارکار موجب ارتقای بهره‌وری و پایداری اشتغال می‌شوند.

وی تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و توانمندسازی شغلی افراد دارد، به نحوی که نزدیک به ۸۰ درصد خروجی کارآموزان سازمان فنی و حرفه‌ای موفق به ایجاد اشتغال و کسب درآمد شده و وارد بازار کار شدند.

عظیمی در عین حال به ۱۹ گروه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ گروه هدف تحت پوشش آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای هستند که از جمله آنها می‌توان به خانواده های آسیب دیده از اعتیاد و معتادان بهبود یافته اشاره کرد. خوشبختانه در هفته ملی مهارت به منظور حذف ریشه‌های مبادرت جرم و توانمندسازی زندانیان و در راستای بهره‌مندی مددجویان کانون اصلاح و تربیت و جامعه هدف زندانیان تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی منعقد کردیم که نقش موثری در جهت توانمندسازی آنها برای اشتغال پس از آزادی دارد.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، ارزشیابی مهارتی،‌ ارائه خدمات مشاوره شغلی و سنجش مهارت حرفه‌ای، برگزاری مسابقات مهارت و حرفه‌آموزی ویژه مددجویان و زندانیان از جمله ویژگی‌های این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha