• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403051409111
  • خبرنگار : 50976

قائم مقام ستاد اربعین فارس مطرح کرد:

آمادگی کامل فارس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

آمادگی کامل فارس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

ایسنا/فارس قائم مقام ستاد اربعین استان فارس از آمادگی کامل این استان برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین خبر داد.

محمد فرخ‌زاده امروز، ۱۴ مردادماه با اشاره به این موضوع که در سال جاری تعداد ۴۰ دستگاه برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین به میدان آمده‌اند، بیان کرد: شمار زائران استان فارس که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند تا ۱۳ مردادماه در فارس ۵۷ هزار نفر و کل کشور ۹۵۰ هزار نفر است و از این حیث در رده چهارم کشور قرار داریم.

قائم مقام ستاد اربعین استان فارس همچنین از ثبت‌نام ۱۰۸ موکب از این استان برای خدمت‌رسانی در شلمچه، بصره، کربلا، سامرا، نجف و کاظمین خبر داد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس افزود: طی دو ماه گذشته از اهالی استان فارس درخواست کردیم نسبت به اخذ و تمدید گذرنامه اقدام کنند تا در روزهای آخر با مشکلی مواجه نشوند. دولت عراق به وظیفه قانونی خود مبنی بر بازبینی گذرنامه اقدام می‌کند و باید از لحاظ قانونی به وظایف خود عمل کنیم تا با مشکلی روبرو نشویم.

وی از آمادگی بانک‌های ملی، ملت، پست بانک، سپه، تجارت، صادرات و پارسیان برای ارائه ارز به زوار اربعین خبر داد و تصریح کرد: در استان فارس بیش از ۲۰۰ شعبه از بانک‌ها ارز مسافرتی به میزان ۲۰۰ هزار دینار عراق را به مسافران پنج سال به بالا ارائه می‌دهد.

فرخ‌زاده در بخش دیگری از سخنانش از زوار اربعین درخواست کرد توجه ویژه‌ای به اصول بهداشتی داشته باشند و اظهار کرد: مجموعه‌های هلال احمر، حج و زیارت، آتش‌نشانی، علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها آماده ارائه خدمت به راهیان کربلای معلی هستند و از زائران درخواست داریم از ماسک، کلاه، پمادهای دفع کننده حشرات ، نوشیدنی‌هایی مانند خاکشیر و شربت آبلیمو برای جلوگیری از گرمازدگی و بیماری استفاده کنند و همچنین با توجه به گسترش زیرساخت‌های ارتباطی به زوار اربعین پیشنهاد می‌شود از بسته‌های رومینگ سفرهای زیارتی خدمات بگیرند.

وی در ادامه از اتخاذ تدابیری برای برگزاری برنامه‌های معنوی جاماندگان اربعین خبر داد و افزود: در شهر شیراز ویژه برنامه باشکوهی در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) با مشارکت هیئات مذهبی و موکب‌ها و در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌هایی در گلزار شهدا و بقاع متبرکه برپا می‌شود و اساتید دانشگاهی به همراه شرکت‌های دانش‌بنیان با برگزاری همایش فناورانه درصدد پاسخگویی به نیازهای زوار اربعین هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در بخش پایانی سخنانش به زائران اربعین یادآوری کرد تا ادای احترام به آیین‌ها و سنن ملت دوست و همسایه عراق را رعایت کرده و نسبت به برگزاری شایسته آیین اربعین اهتمام ورزند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha