• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051409071
  • خبرنگار : 71496

جریان حکمت عراق اخراج سریع‌ نیروهای خارجی را خواستار شد

جریان حکمت عراق اخراج سریع‌ نیروهای خارجی را خواستار شد

جریان حکمت ملی عراق برگزاری کنفرانس بین‌المللی فوری به منظور توافق و رسیدن به یک تصمیم سیاسی یکپارچه درباره اخراج نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش و نیروهای ترکیه از تمام خاک عراق خواستار شد. یک نماینده مستقل پارلمان عراق هم توقف فوری حضور آمریکا در این کشور را از دولت بغداد خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «عقیل الردینی» سخنگوی جریان حکمت ملی عراق از سران احزاب سیاسی این کشور خواست با توجه به تحولات امنیتی اخیری که امنیت منطقه را به خطر انداخته، به‌ویژه پس از اقدام این ائتلاف در حمله به نیروهای الحشد الشعبی در شمال استان بابل، کنفرانس ملی فوری جهت توافق و رسیدن به تصمیم سیاسی یکپارچه‌ای برای اخراج نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و نیروهای ترکیه‌ای از تمامی مناطق عراق برگزار شود.

الردینی در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» عراق اظهار کرد: شرایط در منطقه خاورمیانه بحرانی و بسیار نگران‌کننده است و بسیاری از مسوولان مسایل امنیتی پیش‌بینی می‌کنند که دایره درگیری‌ بین‌المللی در منطقه به‌ویژه پس از ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و حمله به نیروهای الحشد الشعبی در شمال بابل و درگیری‌های جاری در جنوب لبنان و یمن، گسترش یابد.

سخنگوی جریان حکمت ملی عراق در ادامه نیز با اشاره به اینکه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قطعا سخت و پیچیده‌ و متفاوت از گذشته خواهد بود، تاکید کرد: پاسخ به حمله نیروهای ائتلاف به نیروهای الحشد الشعبی در شمال بابل و مقابله با آن، اخراج نیروهای این ائتلاف از جمله نیروهای آمریکایی و حتی ترکیه‌ای است.

«علاء الحیدری» نماینده مستقل استان بصره نیز در گفت‌وگو با المعلومه از کابینه عراق خواست به ماموریت ائتلاف بین‌المللی پایان داده و نیروهای آمریکایی از خاک عراق خارج شوند.

الحیدری گفت: حملات مکرر به نیروهای الحشد الشعبی که به منزله نیروی امنیتی رسمی عراق هستند، نشان‌دهنده برنامه‌های آمریکا برای ارتکاب جنایت علیه تمام کسانی است که با حضور آن در عراق مخالف هستند.

این نماینده عراقی افزود: موضعگیری عراق و گروه‌های مقاومت در خصوص پایان حضور نیروهای آمریکایی در عراق روشن و ثابت است. نمی‌توان پذیرفت که کابینه در برابر این حملات مکرر که علیه نیروهای الحشد الشعبی انجام می‌شوند، ساکت بماند.

الحیدری در ادامه نیز از کابینه بغداد خواست اقداماتی را که از نیروهای امنیتی رسمی این کشور در برابر هرگونه حمله‌ای حفاظت می‌کند، در پیش بگیرد.

جمعی از نیروهای الحشد الشعبی هفته گذشته در شمال استان بابل هدف حمله مستقیم جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفتند که در نتیجه آن چهار تن از این نیروها به شهادت رسیدند.

درخواست‌های مردم، عشایر و مسوولان سیاسی عراق برای بیرون کردن هرچه سریعتر نیروهای خارجی و در راس آنها نیروهای آمریکایی از عراق رو به‌ افزایش است و آنها درباره تشدید جدی اوضاع در صورت تداوم جنایات این نیروها علیه دستگاه‌های امنیتی عراق و نقض حاکمیت این کشور هشدار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha