• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403051408997
  • خبرنگار : 71443

تظاهرات هزاران نفری در برلین علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آلمان

تظاهرات هزاران نفری در برلین علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آلمان

هزاران نفر در پایتخت آلمان برای شرکت در راهپیمایی «صلح و آزادی» به خیابان‌ها آمدند تا نسبت به سیاست‌های جنگ‌طلبانه برلین در عرصه سیاست خارجی و ادامه ارائه تسلیحات به اوکراین اعتراض کنند.

به گزارش ایسنا، پلیس برلین، پایتخت آلمان ابتدا اعلام کرد که حدود ۵۰۰۰ نفر برای شرکت در این راهپیمایی ثبت‌نام کردند اما چندین رسانه محلی با استناد به آمار نهادهای اجرای قانون، تعداد شرکت‌کنندگان را ۱۲ هزار نفر اعلام کردند.

 این رویداد توسط گروه‌های موسوم به Querdenker (تفکر جانبی) سازماندهی شد، جنبشی که در ابتدا در طول همه‌گیری کووید-۱۹ به منظور اعتراض به سیاست‌های قرنطینه دولت آلمان و واکنش کلی به همه‌گیری شکل گرفت. از آن پس، این جنبش دیگر منتقدان دولت آلمان را به خود جذب کرده است.

برخی از رسانه‌های آلمانی از این جنبش به عنوان فرصتی برای جمع شدن نظریه‌پردازان توطئه در کنار یکدیگر یا داشتن ارتباط با گروه‌های راست افراطی یاد می‌کنند.

تظاهرات هزاران نفری در برلین علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آلمان
تجمع برلین

بسیاری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز شنبه در برلین پرچم‌های آبی با کبوتر سفید صلح حمل می‌کردند، در حالی که برخی دیگر بنرها و پلاکاردهایی داشتند که روی آن نوشته شده بود: «موشک‌های آمریکا در خاک ما وجود ندارد!» هیچ موشکی علیه روسیه وجود ندارد! ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل ممنوع!» یا «مذاکرات صلح!»

برخی دیگر از شرکت‌کنندگان بنرهایی با شعار «برقراری صلح بدون سلاح!» در دست داشتند و خواستار خلع سلاح شدند.

تظاهرات هزاران نفری در برلین علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آلمان
تجمع برلین

بنا بر گزارش شبکه راشا تودی، طیف گسترده‌ای از این معترضان همچنان از دولت می‌خواهند که «مسئولیت» آنچه را که به‌زعم آنها سیاست‌های قرنطینه ناعادلانه در طول همه‌گیری کووید-۱۹ بود، به عهده بگیرد.

شرکت‌کنندگان همچنین با اشاره آشکار به بیانیه ماه ژوئن بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان مبنی بر اینکه «کشور باید تا سال ۲۰۲۹ آماده جنگ باشد» و در عین حال از اصلاحات نظامی و پشتیبانی از اصلاحات نظامی حمایت می‌کند، خواستار آن شدند که آلمان «قادر به صلح به جای آماده شدن برای جنگ» و «شکل جدید خدمت سربازی» باشد. وزیر دفاع آلمان پیش از این نیز اظهارات مشابهی را با اشاره به تهدید ادعایی روسیه بیان کرده بود.

به گفته پلیس برلین، این تجمع تا حد زیادی به صورت صلح‌آمیز برگزار شد و تنها چند نفر که بنا بر ادعای پلیس قوانین مربوطه را رعایت نکرده بودند، بازداشت شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha