• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051408968
  • خبرنگار : 50184

جشنواره بین‌المللی سنگنوردی بیستون امسال هم برگزار نمی‌شود

جشنواره بین‌المللی سنگنوردی بیستون امسال هم برگزار نمی‌شود

ایسنا/کرمانشاه چند ماه پیش، رئیس فدراسیون کوهنوردی در سفر به کرمانشاه از پیگیری برای اخذ مجوز برگزاری جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون پس از توقفی چند ساله خبر داد، اما حالا آنطور که رئیس هیات کوهنوردی استان می‌گوید امسال هم این جشنواره برگزار نخواهد شد.

دیواره سنگنوردی بیستون به عنوان یکی از ۵۰ دیواره برتر سنگنوردی دنیا و یکی از ممتازترین دیواره‌های سنگنوردی ایران تا چند سال پیش میزبانی جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون را بر عهده داشت، اما پس از شیوع بیماری کرونا این جشنواره نیز به مانند بسیاری دیگر از رویدادهای ورزشی متوقف شد و از آن زمان تاکنون نیز برگزار نشده است. 

در سفری که بهمن ماه سال گذشته رئیس فدراسیون کوهنوردی به منظور حضور در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی استان داشت از پیگیری و مکاتبات از طریق سازمان صعودهای بلند در کشور فرانسه برای اخذ مجوز برگزاری جشنواره بین المللی سنگوردی بیستون خبر داد و گفت: در تلاشیم تا پس از چندسال توقف این جشنواره دوباره در بیستون برگزار شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در همان نشست برگزاری دوباره این رویداد را یکی از مطالبات ورزش کرمانشاه عنوان کرد و از فدراسیون خواست تا این بستر را فراهم کند.

و اما حالا بعد از گذشت چند ماه، آنطور که رئیس هیات کوهنوردی استان می‌گوید امسال هم جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون برگزار نخواهد شد.

ثریا شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: علیرغم اینکه هیات کوهنوردی استان سال گذشته در تدوین تقویم رویدادهای ورزشی خود برای سال ۱۴۰۳ برنامه جشنواره سنگنوردی بیستون را قرار داده بود تا در صورت فراهم شدن زمینه آن را برگزار کنیم، اما متاسفانه امسال نیز امکان برگزاری این جشنواره فراهم نیست. 

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات کوهنوردی تلاش‌های زیادی را برای برگزار این جشنواره کردند، اما در نهایت به دلایلی شرایط و بستر برگزاری این جشنواره فراهم نشد.

جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون هر ساله اواخر تابستان و اوایل پاییز برگزار می‌شد. 

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha