• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403051408839
  • خبرنگار : 50589

عملکرد ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در المپیک پاریس

عملکرد ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در المپیک پاریس

ایسنا/آذربایجان شرقی ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در المپیک پاریس در ۲ رشته رقابت کردند.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک از جمعه ۵ مرداد در پاریس به طور رسمی افتتاح شد و درحال پیگیری است. فرزاد باهر ارسباران (شمشیربازی) و علی لبیب (دوچرخه‌سواری) ۲ نماینده آذربایجان‌شرقی در این مسابقات بودند. زینب نوروزی (قایقرانی رویینگ) نیز متولد شهرستان میانه آذربایجان‌شرقی است که به عنوان ورزشکاری از استان زنجان در این مسابقات حاضر شد.

در این گزارش عملکرد ۲ ورزشکار آذربایجان‌شرقی در المپیک پاریس را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

عملکرد ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در المپیک پاریس

فرزاد باهر ارسباران (شمشیربازی)

انتظار از نسل طلایی شمشیربازی ایران برای کسب مدال در المپیک پاریس بیش از پیش بود. نکته‌ای که باهر هم قبل از شروع مسابقات در گفت‌وگو با ایسنا به آن اشاره کرد.

تیم سابر ایران متشکل از علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران با هدایت پیمان فخری باید برای رسیدن به نیمه نهایی آمریکا را از پیش رو برمی‌داشت.

شاگردان فخری ۴۵ بر ۴۴ موفق به شکست آمریکا شدند اما در نیمه‌نهایی با واگذاری نتیجه به مجارستان از راهیابی به فینال باز ماندند.در دیداری که باهر ۱۵ امتیاز گرفت و ۱۷ امتیاز از دست داد.

تیم سابر ایران برای تصاحب سکوی سوم و مدال برنز به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه ۴۵ بر ۲۵ شکست خورد تا همچنان طلسم مدال نگرفتن المپیک برای سابر ایران باپرجا باشد.

شمشیرباز تبریزی در این مسابقه ۳ امتیاز گرفت و ۱۵ امتیاز از دست داد.

نکته حائز اهمیت اینکه، چشم امید ورزش آذربایجان‌شرقی برای کسب مدال در المپیک پاریس حول رقص شمشیر در دستان باهر دوخته شده بود که‌ با شکست تیم ایران برابر میزبان این رویا فروریخت.

علی پاکدامن شمشیرباز تیم ایران پس از آخرین مسابقه ایران اتهاماتی علیه تصمیمات داوری مطرح کرد که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت.

عملکرد ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در المپیک پاریس

علی لبیب (دوچرخه سواری)

علی لبیب با انگیزه‌ای ویژه و تنها با ۲۱ سال سن تنها پرچمدار دوچرخه‌سواری ایران در المپیک پاریس بود.

در هشتمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رقابت دوچرخه‌سواری جاده برگزار شد و پسر تبریزی توانست پس از ۱۶ سال انتظار از خط پایان المپیک عبور کند.

علی لبیب رکابزن ۲۱ ساله ایران با ۹۰ رکابزن دیگر از جهان در مسیری به مسافت ۲۷۳ کیلومتر به رقابت پرداخت که ۱۲ نفر مسابقه را تمام نکردند و لبیب در بین ۷۷ نفر باقی مانده در رتبه ۷۶ قرار گرفت.

آخرین مرتبه‌ای که یک رکابزن ایرانی از خط پایان المپیک گذشته است، مربوط به المپیک ۲۰۰۸ پکن بود و بهترین نتیجه ایران را حسین عسگری در همان المپیک گرفت که پنجاه و یکم شد. در سه المپیک قبلی رکابزنان ایران به خط پایان نرسیدند و حالا نماینده ایران پس از ۱۶ سال بار دیگر از خط پایان المپیک عبور کرده است.

علی لبیب، دوچرخه‌سوار المپیکی ایران پس از گذشتن از خط پایان گفت: خوشحالم که توانستم به عنوان نفر ۷۶ از خط پایان عبور کنم. یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی خودم را امروز پشت سر گذاشتم و خوشحالم که زحماتم نتیجه داد.

او گفت: خوشحالم طلسم رد نکردن خط پایان را امروز من و پس از سال‌ها شکستم.

لبیب تاکید کرد: امیدوارم این عملکرد روزهای خیلی بهتری را برای دوچرخه‌سواری ایران رقم‌ بزند و بتوانیم آینده درخشان‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha