• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051408780
  • خبرنگار : 50123

جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای علمی پژوهشی با رویکرد کاربردی است

جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای علمی پژوهشی با رویکرد کاربردی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه بروجن به نقش بی‌بدیل جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: این نهاد یک مجموعه علمی پژوهشی با رویکرد کاربردی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد احمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه کاربردی‌ کردن علوم دانشگاهی نقش‌آفرینی می‌کند، اظهار کرد: در بسیاری از موارد، تحصیل در دانشگاه صرفاً به اخذ مدرک منجر می‌شود و فارغ‌التحصیلان مهارت و توانایی خاصی برای ورود به بازار کار پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: یکی از اهداف تشکیل جهاد دانشگاهی که امروزه به نهادی مستقل از دانشگاه تبدیل شده است، همین کاربردی کردن تحصیلات دانشگاهی بود.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی منشأ خدمات مهمی بوده است، تصریح کرد: این مجموعه در حوزه کاربردی‌ کردن علوم دانشگاهی نقش‌آفرینی می‌کند و توانسته با جذب نخبگان و ایجاد بستر پژوهش و تحقیق برای آن‌ها، کارهای علمی و پژوهشی بزرگی را شکل دهد که جا دارد این ظرفیت تحقیقاتی جهاد دانشگاهی بیش از پیش تقویت شود. 

احمدی ادامه داد: جهاد دانشگاهی همچنین پذیرای بسیاری از دانشگاهیان، پژوهشگران و ایده‌پردازان علاقه‌مند به پژوهش و فناوری بوده است که چه بسا به علت عدم توانایی مالی نمی‌توانند ایده‌های جدید خود را عملیاتی کنند و با حمایت مادی و معنوی جهاد دانشگاهی می‌توانند توانایی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

وی با تأکید بر اینکه جا دارد جهاد دانشگاهی این ظرفیت‌های پژوهشی مبارک را تا می‌تواند تقویت کرده و گسترش دهد، بیان کرد: باید یکی از مأموریت‌های جهاد دانشگاهی این باشد که ظرفیت نخبگانی مناطق مختلف را رصد و پیگیری و استعدادهای رها شده را کشف و حمایت کند، چه بسیار نخبگان و پژوهشگرانی که ساز و کارهای ارائه ایده و پژوهش و یا تجاری‌سازی طرح را به درستی نمی‌شناسند که جهاد دانشگاهی می‌تواند به این افراد مشاوره‌های لازم را ارائه کند.

احمدی به نقش بی‌بدیل جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال نیز اشاره و بیان کرد: این نهاد یک مجموعه علمی پژوهشی با رویکرد کاربردی است لذا هم در حوزه پژوهشی و نظری و هم در ساحت عملی می‌تواند در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد. 

امام جمعه بروجن در پایان گفت: در عملیاتی‌سازی شعار سال که به ابتکار مقام معظم رهبری هر ساله اعلام می‌شود، نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی هستند که می‌توانند نهادهای دیگر را نیز در جهت تحقق شعار سال سوق دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha