• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051408767
  • خبرنگار : 71145

نتانیاهو همچنان به سنگ‌اندازی در مسیر آتش‌بس غزه ادامه می‌دهد

نتانیاهو همچنان به سنگ‌اندازی در مسیر آتش‌بس غزه ادامه می‌دهد

نتانیاهو در جدیدترین موضع‌گیری در خصوص روند مذاکرات آتش‌بس در غزه که حکایت از ادامه سنگ‌اندازی او دارد، اعلام کرد: اسرائیل متعهد به کنترل و تسلط بر محور «فیلادلفیا» است و از شروطی که برای توقف جنگ تعیین کرده است، دست نخواهد کشید.

به گزارش ایسنا، درحالیکه کانال 12 عبری گزارش داد رئیس موساد در یک نشست امنیتی گفت که توافق غزه آماده است و باید تکمیل شود دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه تاکید کرد که این رژیم به کنترل محور فیلادلفیا در جنوب نوار غزه پایبند است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» اخبار منتشر شده مبنی بر خروج ارتش اشغالگر از این محور در جریان مذاکرات آتی با حماس را تکذیب کرد.

در بیانیه دفتر نتانیاهو بر «پایبندی به شروط اولیه» به بهانه حفظ امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، مانند بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه و به زعم آنها ممانعت از بازگشت اعضای مقاومت فلسطین به نوار شمالی غزه تاکید شده است.

در بیانیه دفتر نتانیاهو همچنین تاکید شده است که هر کس برخلاف آنچه امنیت داخلی این رژیم به آن نیاز دارد، بخواهد، به این رژیم آسیب می‌رساند و آن را در معرض خطر قرار می‌دهد و طبق آنچه این دفتر توصیف کرده، به حماس پیشنهاد تسلیم می‌دهد.

این در حالی است که به گفته منابع آگاه، بعدازظهر شنبه، یک هیئت صهیونیستی با مقامات مصری در قاهره «وضعیت مرز مصر با نوار غزه و سناریوهای مربوط به عملیات گذرگاه زمینی رفح در دوره آینده» را بررسی کرد. اما ۲ مقام اسرائیلی به وبگاه آمریکایی «آکسیوس» گفتند که مذاکرات غزه بدون پیشرفت متوقف شد.

دفتر بنیامین نتانیاهو همچنین اعلام کرد که نتانیاهو در سیاست آمریکا دخالت نمی‌کند و انتظار دارد که آمریکایی‌ها در سیاست اسرائیل مداخله نکنند.

این دفتر افزود: «نخست وزیر بر موضع خود برای آزادی همه اسیران، چه زنده و چه مرده پافشاری می‌کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۴ ۰۹:۰۳

نتانیاهورو ترور کنید ، همه رو حتی امریکارم راحت کنید از دست این کنه های خون اشام