• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051408760
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول:

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان یکی از آزمایشگاه‌های توانمند کشور است

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان یکی از آزمایشگاه‌های توانمند کشور است

ایسنا/لرستان رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان گفت: یکی از آزمایشگاه‌های توانمند کشور در این دانشگاه وجود دارد که امسال با توجه به ارزیابی شبکه راهبردی در بین ۳۰۰ ازمایشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه پنجم و به لحاظ انجام تعداد خدمات رتبه دوم را کسب کرده است.

علی فرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای گسترش علوم و رسیدن به مرزهای دانش به چهار پارامتر اصلی (استاد، دانشجو، یاروران علمی و تجهیزات آزمایشگاهی) نیاز است که هر کدام از این قسمت‌ها دارای نقاط قوتی است که باعث رسیدن به مرز دانش می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی هستند تا بتوان برون‌دادی از آنها داشته باشیم.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان گفت: سال ۹۲ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان افتتاح شده و تاکنون تلاش این بوده که بتوانیم جزو آزمایشگاه‌های توانمند در شاعا(شبکه‌های آزمایشگاه‌های کشور) و زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (شبکه راهبردی) باشیم.

فرمانی افزود: در این سال‌ها توانسته‌ایم به آزمایشگاه توانمند در این سال‌ها دست پیدا کنیم و سال گذشته ۸۴۰ آزمایشگاه به لحاظ کیفیت، سرعت نتایج و دقت در شبکه راهبری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های موجود در کشور آزمایشی و یا پژوهشی هستند که آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان جزو آزمایشگاه‌های پژوهشی محسوب می‌شود، بیان کرد: با استفاده از تجهیزات "های‌تک"(تکنولوژی بالا) در این آزمایشگاه سال گذشته برای اولین بار رتبه ۱۲ را کسب کنیم.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان با اشاره مدرسه‌های فصلی، مسابقات دوره‌ای برگزار کردیم و روزهایی را برای همه دانشجویان و دانش‌آموزان تحت عنوان «باز بودن آزمایشگاه برای همه» اختصاص دادیم، گفت: یک سری قراردادهای درون استانی و برون استانی با پتروشیمی و آزمایشگاه خاک استان و اتحادیه‌های دام لرستان، کرمانشاه و ایلام و مراکز دنشگاهی نظیر بوعلی همدان و صنعتی شریف بسته شد و این عوامل همه سبب شد امسال با توجه به ارزیابی شبکه راهبردی توانستیم در بین ۳۰۰ ازمایشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه پنجم و به لحاظ انجام تعداد خدمات رتبه دوم را کسب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha