• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051408741
  • خبرنگار : 50975

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده سبزکوه مهار شد

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده سبزکوه مهار شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی که در جنوب منطقه حفاظت شده سبزکوه رخ داده بود، تا ساعت ۷ صبح امروز مهار شد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شروع آتش‌سوزی در جنوب منطقه حفاظت شده سبزکوه که از بعدازظهر دیروز شروع شد، چندین اکیپ از ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست به همراه کارشناسان و مسئولان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان وارد عمل شده و برای اطفاء حریق به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: در بررسی‌های اولیه مساحتی که دچار حریق شده بود، حدود ۱.۵ هکتار تخمین زده شد که خوشبختانه از این میزان فقط ۵۰ درصد زیراشکوب درگیر آتش‌سوزی شد.

وی حضور سریع نیروها در محل و کنترل آتش‌سوزی را نتیجه‌ آموزش‌های مستمر و تجربه‌ نیروهای اجرایی در برخورد با این گونه حوادث دانست و عنوان کرد: خشکسالی و گرمای هوا بستر بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع را فراهم کرده است. 

یوسف‌پور، صعب‌العبور بودن مناطق را چالشی جدی برای اطفاء حریق عنوان کرد و گفت: درتمامی عرصه‌ها ماموران حفاظت محیط زیست با همراهی دستگاه‌های همکار و مردم محلی موفق عمل کرده‌اند و توانسته‌اند از گسترش آتش‌سوزی در مناطق پیشگیری کنند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اطفای کامل حریق تا ساعت ۷ صبح امروز، تصریح کرد: با اعزام کارشناسان، بررسی برای یافتن علت آتش‌سوزی و میزان مساحت درگیر شده آغاز شده است. 

وی تاکید کرد: برای اطمینان از بروز حریق مجدد، سه اکیپ حفاظت محیط زیست به صورت شبانه‌روزی در محدوده حریق استقرار خواهند یافت.

یوسف‌پور در پایان خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده سبزکوه با ۵۴ هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت، بزرگترین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است که درمحدوده شهرستان‌های کیار، بروجن و لردگان با فاصله تقریبی ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است، که با گشت و کنترل شبانه روزی مأموران یگان حفاظت محیط زیست، از این عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha