• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403051308645
  • خبرنگار : 71290

درخواست طالبان برای انتقال سفارتخانه‌های خارجی از دوحه به کابل

درخواست طالبان برای انتقال سفارتخانه‌های خارجی از دوحه به کابل

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفته است که عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان قرار است با سفرا و کاردارانی که امور مربوط به افغانستان را از قطر دنبال می‌کنند، دیدار کند.

به گزارش ایسنا، حمدالله فطرت، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت عبدالکبیر،معاون سیاسی نخست وزیر با شماری از سفرا و کاردار که امور مربوط به افغانستان را از قطر مدیریت می کنند، دیدار خواهد کرد.

به گفته فطرت، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان به این کشورها اطمینان خواهد داد که سفارت خود را به افغانستان انتقال دهند.

براساس گزارش ایراف، عبدالکبیر، هفته پیش پس از آن که برای حضور در مراسم تحلیف، مسعود پزشکیان به تهران آمده بود پس از شهادت اسماعیل هنیه به منظور شرکت در مراسم تشییع اسماعیل هنیه عازم قطر شد.

طالبان از زمانی که کنترل قدرت و دولت را در افغانستان برعهده گرفته به دنبال گسترش تعامل با جهان است.

فرستادن سفیر به کشورهای مختلف و جذب نمایندگی های دیپلماتیک کشورها در افغانستان که بسیاری از آنها پس از سقوط کابل سفارتخانه‌های خود را بستند یکی از اهداف سیاست خارجی حکومت سرپرست است.

این اقدامات به منظور کسب مشروعیت از جامعه جهانی از سمت حکومت سرپرست صورت می گیرد. طالبان به دنبال آن هستند تا از این طریق نقش خود در جهان را تقویت کنند.

گفتنی است در اوایل ماه جاری شماری از کشورهایی اروپایی خواهان بازگشایی سفارت خود در کابل شدند.

بلومبرگ در شش مردادماه گزارش داد که چندین کشور اروپایی در حال بررسی بازگشایی سفارت‌های خود در افغانستان هستند. اقدامی که مستلزم به رسمیت شناختن دیپلماتیک طالبان تقریباً سه سال پس از سقوط کابل است.

در همین حال؛ برخی از افراد که اجازه انتشار نام خود را نداده‌اند، گفته‌اند که ایتالیا در چند هفته گذشته به نشانه علاقه احتمالی، یک ماموریت شناسایی را با سرویس‌های اطلاعاتی خود در کابل انجام داد.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه نیز ایتالیا تایید کرد که سفیر رم که در حال حاضر به دوحه قطر اعزام شده است از کابل دیدن کرده است.

او در این باره گفت: ما روی آن (بازگشایی سفارت در کابل) کار می‌کنیم.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای در حاشیه نشست ناتو نیز که چند هفته پیش در واشنگتن برگزار شد، گفت: ماموریتی از سوی سفیر ما انجام شده است. مشکلات حقوق بشری وجود دارد. راه حل بسیار پیچیده است و زمان می‌برد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha