• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051308567
  • منبع : نمایندگی مازندران

یک حافظ روشندل قرآ :

قرآن کتابی کامل که برای همه حوزه‌های زندگی بشر برنامه دارد

قرآن کتابی کامل که برای همه حوزه‌های زندگی بشر برنامه دارد

ایسنا/مازندران یک حافظ روشندل و متسابق مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اثرات مادی و معنوی قرآن در زندگی گفت: قرآن صمیمی‌ترین دوست و همراه انسان است، کتابی کامل و مدون که برای همه حوزه‌های زندگی بشر برنامه دارد، تقویت حافظه و هدایت مسیر از جمله امتیازات این کتاب الهی است.

به گزارش ایسنا، چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف مازندران با رقابت ۲۰۰ متسابق در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی مؤسسه نورین بابل و آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل  طی امروز و فردا(۱۳ و ۱۴ مردادماه) در حال برگزاری است.

در جریان این رویداد گفت‌وگویی با جمعی از بانوان شرکت‌کننده انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانیم.

راحله تک‌تبار، حافظ روشندل بابلی و شرکت‌کننده این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه ۲۲ سال دارد و از هشت سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده است، با ابراز نارضایتی از نبود امکانات برای افراد با شرایط ویژه گفت: گرچه کل قرآن را حفظ کرده‌ام، اما به‌دلیل نبود امکانات لازم برای افراد نابینا و استثنایی آموزه‌ها را فراموش کرده‌ام و فقط ۱۴ جزء را کاملاً حفظ هستم.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات در رشته حفظ ۱۰ جزء شرکت کرده‌ است، افزود: تاکنون در مسابقات بسیاری شرکت و رتبه‌هایی کسب کرده‌ام. در مسابقات ویژه افراد استثنایی رتبه نخست، در مسابقات دانش‌آموزی منطقه‌ای رتبه اول و دوم، در مسابقات بسیج دانش‌آموزی رتبه دوم و در اکثر مسابقات شهرستانی رتبه اول و دوم را کسب کرده‌ام.

قرآن کتابی کامل که برای همه حوزه‌های زندگی بشر برنامه دارد

این حافظ قرآن با اشاره به اثرات مادی و معنوی قرآن در زندگی اظهار کرد: قرآن صمیمی‌ترین دوست و همراه انسان است، کتابی کامل و مدون که برای همه حوزه‌های زندگی بشر برنامه دارد، تقویت حافظه و هدایت مسیر از جمله امتیازات این کتاب الهی است.

وی اختصاص امتیازات ویژه برای حافظان در سال‌های اخیر را گامی مؤثر برای ترویج فرهنگ و معارف دینی برشمرد و گفت: امتیازی که برای حافظان قرآن در جذب دانشگاه فرهنگیان و اعطای مدرک تخصصی به حافظان از جزء ۱۰ به بالا قائل شدند نشان از نگاه مثبت متولیان امور دینی و فرهنگی برای ترویج معارف الهی و ترغیب قشر جوان برای ورود به این عرصه است.

سیدزهرا حسینی‌کریم که ۲۰ سال دارد و در بخش حفظ ۲۰ جزء قرآن شرکت کرده است نیز بیان کرد: از اول ابتدایی شروع به حفظ قرآن کردم و زمانی که ششم ابتدایی بودم حافظ ۲۰ جزء قرآن شدم و در حال حاضر دانشجوی تربیت معلم هستم.

وی تقویت حافظه و پیشرفت تحصیلی، سبک زندگی سالم و رفتار و منش مثبت را از امتیازات انس با قرآن برشمرد.

مینو رستمی زرح‌آباد که از تنکابن در این مسابقات شرکت کرده است، گفت: در سن ۳۴ سالگی یعنی از سال ۹۴ شروع به حفظ قرآن کردم و امروز در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن شرکت کردم.

وی با بیان اینکه همزمان با حفظ قرآن، تفسیر و تدبر در آیات را مورد توجه قرار دادم، افزود: در اکثر مسابقات قرآن اوقاف استان رتبه اول و دوم را کسب کرده‌ام.

این حافظ قرآن مهم‌ترین تأثیر قرآن در زندگی را نظم بخشیدن به زندگی، رهاشدن از روزمرگی و غوطه‌ور شدن در دریای بیکران علم و معرفت، رسیدن به آرامش و دوری از دلبستگی‌هایی که مردم عادی دارند و انس با آیه‌ها، رشد همزمان جسم و روح برشمرد.

قرآن کتابی کامل که برای همه حوزه‌های زندگی بشر برنامه دارد

فاطمه‌زهرا یحیی‌زاده نیز که ۱۴ سال دارد و در بخش حفظ کل قرآن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است، گفت: مدرک حفظ عمومی کل قرآن دارم و در این سال‌ها تأثیر بسیار مثبتی در پیشرفت تحصیلی در سایه قرآن داشتم.

وی که موفق به کسب رتبه نخست در مسابقات بسیج هم در سطح استانی و هم شهرستانی شده است، آرامش، صبر، سبک زندگی اسلامی، انس با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، بهبود رفتار اجتماعی و خانوادگی را از جمله هدیه قرآن به خود دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha