• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051308551
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان:

شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان به ۵۹ درصد رسید

شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان به ۵۹ درصد رسید

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افزایش شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای طرح صدور سند توسط بنیاد مسکن تاکنون، برای تعداد ۸۴۹ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح صدور سند اجرا شده است.

حامد دائمی امروز، ۱۳ مردادماه در دیدار با بازرس کل استان گیلان، گزارشی درخصوص توانمندی های فنی بنیاد مسکن و ساختار سازمانی این نهاد ارائه کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته‌است.

وی افزود: بنیاد مسکن توانسته گام‌های موثری را در جهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجبات نگهداشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستاییان را فراهم کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان مدیریت زمین برای تامین مسکن و توسعه شهرها و روستاها، احیای بافت‌های فرسوده شهری و روستایی از طریق روش‌های کارآمد و برنامه‌ریزی در جهت تامین مسکن گروه های کم‌درآمد و نیازمند را از جمله اقدامات مهم این نهاد در سال ۱۴۰۳ دانست و تصریح کرد: امروز مشارکت روستاییان در امور روستا از ملزومات برنامه ریزی برای روستاها محسوب می شود.

دائمی از افزایش شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بالغ بر ۲۲ هزار متقاضی واجد شرایط تسهیلات مسکن روستایی به ۹ بانک عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: تاکنون تعاملات مطلوبی با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در راستای صدور سند برای واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح صدور سند توسط بنیاد مسکن تاکنون، برای تعداد ۸۴۹ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح صدور سند اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تهیه طرح هادی برای روستاها در حوزه وظایف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، یادآور شد: پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن استان، این طرح‌ها در کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرند.

احمد آقایی، بازرس کل گیلان نیز، بنیاد مسکن را یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: مردم چه در روستاها و چه در شهرها نگاه ویژه‌ای به بنیاد مسکن دارند، چراکه فعالیت های گسترده این نهاد با زندگی مردم عجین شده است.

وی به مولد بودن روستایی و روستاها اشاره کرد و گفت: باید بیش از پیش در جهت رفع نیازهای مردم به خصوص روستاییان تلاش کرد و پاسخگوی درخواست‌های آنان بود و موانع پیش روی آنان را به صورت جهادی از پیش رویشان برداشت.

بازرس کل گیلان بیان کرد: خوشبختانه در این سال‌ها همکاری و هماهنگی لازم توسط بنیاد مسکن استان انجام شده تا هر چه دقیق تر بر اجرای قوانین و مقررات در ساخت پروژه های عمرانی نظارت داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha