• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403051308526
  • خبرنگار : 50134

مدیرکل اوقاف استان اعلام کرد

صدور ۱۱۲۹ سند تک برگی برای رقبه‌های آذربایجان‌غربی در سال‌جاری

صدور ۱۱۲۹ سند تک برگی برای رقبه‌های آذربایجان‌غربی در سال‌جاری

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: بزودی جشن سند دار شدن تمام رقبه‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت ۱۳ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: در ۴ماهه سال جاری برای ۱۱۲۹ رقبه استان سند مالکیت تک برگی صادر شده و بزودی با سند دارشدن مابقی رقبه های باقی مانده که در حدود ۷هزار رقبه است، جشن سند دار شدن تمام رقبه های استان برگزار می شود. 

وی با اشاره به اینکه ۶۷۰۰ موقوفات در استان وجود دارد، تصریح کرد: در سال گذشته مجموع درآمد موقوفات و بقاع استان با رشد ۱۰۰درصدی به ۱۰۸میلیارد تومان رسید و در ۵ماهه سال جاری نیز مجموع درآمد موقوفات و بقاع استان به مبلغ ۴۰میلیارد تومان رسید.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: در سال جاری ۱۲میلیارد تومان اجرای نیت وافقان در استان انجام شده که اجرای نیت مساجد با بیش از ۵.۵ میلیارد تومان بیشترین سهم را دارد.

وی خاطرنشان کرد: از محل اجرای طرح" قرار ۱۲"در سال جاری ۸۱۴ بسته معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر استان توزیع شده است و همچنین در این مدت ۲۵۰میلیون تومان نیز به هیأت های مذهبی استان کمک شده است.

جوانبخت با اشاره به برپایی موکب واقفان خیراندیش در مرز تمرچین از ۲۵مرداد الی ۷شهریور یاد آور شد: در این مدت ۵۰هزار پرس غذای گرم با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومانی پخته و بین زائرین اربعین توزیع خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای بازسازی مساجد استان هزینه شده است.

وی در خصوص برگزاری مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان نیز افزود: این مسابقات در ۵رشته و با حضور ۱۵۰شرکت کننده در ارومیه در حال برگزاری است و ۱۴مرداد نیز اختتامیه این مسابقات خواهد بود که برندگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha