• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403051308470
  • خبرنگار : 71415

زنان قدرتمند اروپا رو در روی هم

زنان قدرتمند اروپا رو در روی هم
از راست، فون درلاین، ملونی

روزنامه پالتیکو از بالا گرفتن نزاع بین ۲ سیاستمدار سرشناس زن راستگرای اروپا، یکی در ایتالیا و دیگری در آلمان، خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این نشریه آمریکایی تصریح می‌کند «جورجیا ملونی» نخست وزیر راست افراطی ایتالیا، وارد نزاعی با «اوروزلا فون درلاین» عضو حزب راست میانه‌روی اتحاد دموکرات مسیحی آلمان و رئیس کنونی کمیسیون اروپا شده که ممکن است به‌زودی تشدید شود.

به نوشته پالتیکو این دو سیاستمدار زن زمانی به هم نزدیک بودند اما حالا وضعیت آنها فرق کرده است.

در این مطلب تصریح شده است: «نخست وزیر ایتالیا به خاطر گزارش سالانه اخیری که کمیسیون اروپا درباره وضعیت حاکمیت قانون در کشورش منتشر کرد، خشمگین است. در این گزارش درباره وضعیت آزادی مطبوعات در ایتالیا و استقلال شبکه تلویزیونی دولتی آن یعنی شبکه "رای" اظهار نگرانی شد. ملونی اخیرا دست به پیگرد قانونی چند روزنامه‌نگار به اتهام افترازنی زده است؛ جرمی که طبق قوانین ایتالیا می‌تواند مجازات حبس را در پی داشته باشد. از طرفی او دست به انتصاب نیروهای وفادار به خودش در مناصب ارشد این شبکه دولتی زده که منجر به استعفای چند تن از خبرنگاران ارشد آن شده است. در پی انتشار این گزارش، ملونی نامه‌ای برای فون درلاین،‌ رئیس کمیسیون اروپا فرستاده و در آن گلایه کرده که انتقادات مطرح شده در این گزارش منجر به حملاتی ناشیانه و غلط‌انداز از سوی خبرنگاران شده است.»

به باور پالتیکو، این اتفاق حاکی از رو به وخامت بودن روابط بین این ۲ سیاستمدار راستگرای زن سرشناس اروپاست.

در مدت ۲ هفته بعد از آنکه نمایندگان پارلمان اروپا نهایتا دور دوم ریاست فون درلاین بر این پارلمان را تایید کردند، دولت ملونی به نزاع با کمیسیون اروپا ادامه داده و زنگ خطر را برای روابطش با او که به توصیف پالتیکو زمانی «متمدنانه و بی‌دردسر» بود، به صدا درآورده است.

زنان قدرتمند اروپا رو در روی هم
از راست، فون درلاین، ملونی

در این میان چند مقام و دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا به ملونی انتقاد وارد کرده و اینکه او به صورت علنی مواضع فون درلاین را کم‌اهمیت دانسته را نابخردانه خوانده‌اند.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: «کاری که ملونی انجام داد کاملا احمقانه بود. او حجم زیادی سرمایه سیاسی را در عرض چند هفته سوزاند.»

این نشریه آمریکایی نوشت: «فون درلاین در مدت نزدیک به برگزاری رای‌گیری در بین رهبران اتحادیه اروپا بر سر دومین دور ریاستش بر این کمیسیون چندین ماه را به منظور تقویت روابطش با ملونی تلاش کرد. آنها ناظر بر درگاه ورودی مهاجران به ایتالیا بودند. همچنین این بلوک به مناطق سیل‌زده در ایتالیا وقوع مصیبت را تسلیت گفت و فون درلاین به ملونی در زمان بحث درباره توسعه استراتژی سیاسی خود در حوزه قاره آفریقا در شهر رُم پیوست. با این وجود ملونی در رای‌گیری میان رهبران اتحادیه اروپا بر سر انتصاب فون درلاین برای دومین دور به ریاست کمیسیون رای ممتنع داد. این که ملونی از بحث محافظه‌کاران میانه‌روی فون درلاین، لیبرال‌های امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و سوسیالیست‌های اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مجاری پشتی در بروکسل کنار گذاشته شد،‌ باعث خشم او شد. در آن زمان گمان برده شد که حزب برادران ایتالیا متعلق به ملونی در زمان رای‌گیری برگزار شده در پارلمان اروپا همچنان از فون درلاین حمایت خواهد کرد اما این اتفاق نیفتاد.»

«لورنزو کاستلانی» یک استاد علوم سیاسی در دانشگاه لوئیس در شهر رُم گفت: «ملونی اعتبار زیادی برای خودش در محافل مالی و دیپلماتیک در همینطور نزد کمیسیون اروپا دست و پا کرده بود و از امتیازات متعددی شامل صندوق بازیابی اقتصادی مرتبط با دوران همه‌گیری کروناویروس و برنامه‌های مهاجراتی اتحادیه اروپا نفع می‌برد اما او حالا کل این اعتبار را به دور انداخته است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha