• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403051308441
  • خبرنگار : 30057

اعطای ٦٠ سکه به برترین‌های جایزه روستا آزاد

اعطای ٦٠ سکه به برترین‌های جایزه روستا آزاد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از برگزاری جایزه روستا آزاد خبر داد و گفت: به برترین‌های این رویداد ٦٠ سکه اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه روستا آزاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مهرماه سال جاری جایزه حکمرانی اعطا می‌شود، افزود: این جایزه یک جایزه ملی است که به همت چندین مجموعه مانند معاونت علمی ریاست‌جمهوری و سایر نهادها شکل گرفته و به دنبال این است که حوزه‌ها، آثار و افرادی را که تاثیرات قابل توجه در مسائل فناوری و سایر عرصه‌ها در کشور و سطح بین‌المللی دارند، معرفی کند.

وی افزود: برای این منظور چندین جلسه در کمیته‌های شورای سیاست‌گذاری این جایزه برگزار شده است و گزینه‌ها و نامزدهای این جایزه انتخاب شده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه نامزدهای معرفی شده به این جایزه تا یک ماه آینده ارزیابی و منتخبان آن معرفی می‌شوند، ادامه داد: با توجه به شخصیت خاص دکتر روستا آزاد امیدواریم این جایزه بتواند جایگاه خاصی در کشور بیابد و سال‌های سال اثربخشی آن ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرابه جای تقویت جایزه مصطفی(ص)، جایزه دیگری تعریف شده است، افزود: هر جایزه‌ای یک حوزه و جایگاهی دارد. جایزه مصطفی(ص) در حوزه علمی و فناوری است، ولی عمده تأکید جایزه روستا آزاد بر حکمرانی علم و فناوری است؛ اینکه از یک جایزه بتوانیم در حوزه حکمرانی استفاده کنیم. 

معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به تأمین هزینه‌های جایزه روستا آزاد، یادآور شد: ۲۰ درصد از هزینه‌های این رویداد از سوی معاونت علمی تأمین می‌شود و مابقی آن از سوی سایر نهادهای دولتی و بخش‌ها و مجموعه‌های شرکت‌های دانش بنیان و اندیشکده‌های مختلف پرداخت می‌شود.

به گفته وی به برترین‌های این جایزه ٦٠ عدد سکه بهار آزادی اعطا می‌شود.

انتهای پیام

.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha