• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051308433
  • خبرنگار : 50455

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خبرداد؛

خدمت‌رسانی ستاد مردمی اربعین قم تا ۵ ربیع‌الاول

خدمت‌رسانی ستاد مردمی اربعین قم تا ۵ ربیع‌الاول

ایسنا/قم خدمت‌رسانی ستاد مردمی اربعین استان قم از پنجم صفر تا پنجم ربیع‌الاول (۲۰ مرداد تا ۱۹ شهریور) ادامه دارد و به گفته‌ی مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم پیش بینی می‌شود امسال ۴۰۰ هزار نفر پذیرش و اسکان داشته باشیم.

مهدی قربانی کرم در نشست خبری قرارگاه مردمی اربعین که امروز ۱۳ مردادماه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه، اظهار کرد: قرارگاه مردمی اربعین از سال ۱۳۹۵ تاسیس شد و اصحاب رسانه طی ۸ سال گذشته ما را همراهی کردند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم، گفت: قم به عنوان عمود اول در اربعین شناخته شده و موسس خدمت رسانی هم استان قم بوده‌ و در این راستا ما باید بتوانیم بیشتر در این حوزه کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم از ماه‌ها قبل آغاز شده و ستادها و گروه‌های مردمی آن شکل گرفته، گفت: ستاد مردمی اربعین ۱۰۸ کمیته و کارگروه مختلف دارد که به‌صورت مردمی و منظم فعالیت می‌کنند.

قربانی کرم امسال میزبانی از ۵ صفر آغاز و تا ۵ ربیع الاول ادامه خواهد یافت، افزود: سال گذشته خدمت‌رسانی تا ۳۰ ماه صفر بود، اما بعد از صفر شاهد ورود تعداد زیادی از اتباع پاکستانی بودیم به همین خاطر امسال خدمات تا پنجم ربیع‌الاول ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکی از اتفاقات مبارک در بخش مردمی سازی قرارگاه اربعین تکثیر خدمات بود، تصریح کرد: راهبرد ما همواره این مسئله بود که همه مردم مشارکت کنند و سال گذشته توانستیم خدمات را در ۳۰ نقطه تکثیر کنیم؛ امسال محل پذیرایی و اسکان از جمله حسینیه‌ها، مدارس، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها تعداد به ۵۰ مکان رسیده است.

قربانی کرم اضافه کرد: طرح بیت الحسین (اسکان زائران در منازل) سال گذشته اجرا شد اما امسال تلاش می‌کنیم این اسکان را به تعداد ۵۰۰ منزل برسانیم؛ این طرح مختص زائران ایرانی است و باید برای اجرای این طرح در پذیرش زائران غیر ایرانی فرهنگ سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه تقاضا داریم در طول ۳۰ روز فعالیت قرارگاه اربعین با تمام ظرفیت پای کار باشند، تصریح کرد: در حوزه مکان با چالش مواجه هستیم و امسال تلاش می‌کنیم که مصلی را به عنوان محل اسکان قرار دهیم.

قربانی کرم افزود: تجربه دوسال گذشته با مسجد جمکران نشان داد زائران تمایل دارند نزدیک حرم حضرت معصومه(س) اسکان داده شوند و لذا اسکان در مصلی ظرفیت خوبی برای زائران خواهد بود.

ظرفیت اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین در قم وجود دارد

وی یادآور شد: به دنبال این هستیم تمام خدمات را هوشمند سازی کنیم و زائران از مبدأ بتوانند موکب را رزرو کنند، در این راستا در ورودی‌های قم پیامکی ارسال و لینک نرم افزار اسکان و اطعام زائران برای آن‌ها ارسال می‌شود.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم، با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم امسال ۴۰۰ هزار نفر پذیرش و اسکان داشته باشیم، گفت: زائران ایرانی‌ یک روز در مسیر رفت و برگشت و غیر ایرانی‌ها سه روز در مسیر رفت و برگشت امکان اسکان دارند.

قربانی کرم عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر پذیرش زائران داشتیم که یک سوم آنها خارجی بودند، از این تعداد ۵۹ هزار نفر از زائران غیر ایرانی از کشور پاکستان و مابقی از کشورهای ترکیه، تایلند، ازبکستان، ایتالیا، آلمان و افغانستان پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ آماده پاسخگویی به سؤالات زائران است، یادآور شد: سال گذشته نوجوانان در واحد تماس تحت عنوان «رویش‌های حسینی» به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات زائران بودند و روزانه به‌طور میانگین یک هزار تماس را پاسخ دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha