• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051308379
  • خبرنگار : 50163

فرماندار ابهر:

اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ناشدنی ترویج فرهنگ حسینی است

اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ناشدنی ترویج فرهنگ حسینی است

ایسنا/زنجان فرماندار ابهر گفت: اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ ناشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی و بهترین فرصت برای تبلیغ آموزه‌های دینی است.

احمد ذوالقدر امروز (شنبه ۱۳ مرداد ماه) در جلسه ستاد اربعین شهرستان ابهر با اشاره به اهمیت اربعین و تاکیدات مقام معظم رهبری برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی، عنوان کرد: با توجه به این موضوع تمام دستگاه‌های مرتبط در شهرستان باید همکاری لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین داشته باشند. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ابهر و شهرهای هیدج و صائین‌قلعه، تصریح کرد: مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ابهر از امامزاده اسحاق (ع) شریف‌آباد به سمت امامزاده اسماعیل علیه‌السلام شناط مسیر ۵ کیلومتری را طی خواهند کرد.

ذوالقدر با بیان اینکه اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ ناشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی است، تصریح کرد: این مراسم معنوی بهترین فرصت برای تبلیغ آموزه‌های دینی است تا جایی که از اربعین به بعد، تمام همت و تلاش امامان اهل‌بیت (ع) و شیعیان و دوستان آنان صرف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) است.

فرماندار ابهر با توضیح اینکه پیام اربعین، پیام پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و آغاز شکل جدیدی از نبرد فرهنگی با طاغوت‌های زمانه است، افزود: حادثه عاشورا و بر زمین ریختن خون‌های پاک امام حسین(ع) و یاران قهرمانش، بهترین انرژی و سرمایه برای چنین مبارزه تمام‌ناشدنی و مستمر تا قیام قیامت است.

وی با بیان اینکه شیعه با پاسداشت اربعین، پیروزی امام حسین (ع) و یارانش را فریاد می‌زند، خاطرنشان کرد: اربعین، شایسته تکریم و بزرگداشت است؛ زیرا اربعین، ثمره عاشورا است و آنچه امام حسین (ع) در عاشورا آغاز کرد، در اربعین به بار می‌نشیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha