• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403051308363
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رسانه‌ها در امیدآفرینی جامعه بیش از پیش ایفای نقش کنند

رسانه‌ها در امیدآفرینی جامعه بیش از پیش ایفای نقش کنند

ایسنا/اردبیل مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار رسانه‌ها در دنیای کنونی، بر امید آفرینی آنها در جامعه تاکید کرد.

علیرضا حسین نژاد ۱۳ مرداد با حضور در خبرگزاری ایسنا منطقه اردبیل ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران ایسنا اظهار کرد: ایسنا جزء رسانه‌های تاثیر گذار، قوی و ریشه‌دار است که با اخبار خوب و مفید و تلاش در جهت امید آفرینی برای جامعه ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: رسانه‌ها نقش مهم و بسزایی در اطلاع‌رسانی رویدادها و اخبار جامعه دارند و به نوعی ارتباط دهنده دستگاه‌های اجرایی و مردم هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل بیان کرد: علاقمند به همکاری همه جانبه با جهاد دانشگاهی در موضوعات مختلف هستیم و بحث برون سپاری طرح های مختلف قبلا بوده است و در بحث توانمندسازی، جهاد دانشگاهی از ظرفیت های خوبی برخوردار است که سال گذشته هم در این زمینه طرح هایی را انجام دادیم که خروجی خوبی هم داشت.

حسین‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود در خصوص پاره‌ای از فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد استان اظهار کرد: کمیته امداد تنوع فعالیت‌های گستره‌ای دارد که در ۳۲ سرفصل کاری بالغ بر ۱۲۰ نوع خدمت به جامعه هدفمان ارائه می‌کنیم که اصل امورات بر حول و محور فرهنگی است.

وی ادامه داد: ما در حوزه و مباحث فرهنگی اعتقاد داریم که صرفا توجه به معیشت و رفع دغدغه‌های معیشت راهگشا نخواهد بود و توجه به مباحث فرهنگی و رسیدگی به امورات مختلف خانواده‌ها چه در بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و چه توانمند سازی فکری و فرهنگی خانواده‌ها با برگزاری دوره‌ها و آموزش‌ها و مشاوره‌های مختلف فعال است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل اظهار کرد: در سطح استان حدود ۱۵ هزار دانش آموز تحت پوشش داریم که تعلیم و تربیت انها را در مقاطع مختلف پیگیر هستیم و حتی بحث های مربوط به کمبودهای تحصیلی و دوره های تقویتی و کلاس‌های تقویتی را با کمک آموزشگاه‌های مختلف برگزار می‌کنیم. در بحث تامین هزینه‌های تحصیلی و آمادگی ورود برای دانشگاه حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ۸۰۶ دانشجو و طلبه تحت پوشش نیز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داریم که مشغول تحصیل هستند که تامین شهریه و سایر حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

شناسایی ۶۵۰ نخبه و استعداد علمی برتر در کمیته امداد استان

حسین‌نژاد در ادامه گفت: حرکت مبارک و مناسب دیگری که نزدیک ۲ سال است شروع شده است استفاده از سامانه الکترونیکی و هوشمند سوها است که همه امورات کمیته در آن ثبت شده است و همچنین شناسایی نخبگان برتر مددجویان در زمینه های مختلف تحصیلی، ورزشی هنری و علمی است که ۶۵۰ نخبه و استعداد علمی برتر در سطح استان شناسایی شده است که تلاش می‌کنیم با اهتمام ویژه‌تر در تامین نیازها و فراهم نمودن امکانات لازم برای آنها گام برداریم.

 وی افزود: در بحث آموزش خانواده هم در سال گذشته برای ۱۰هزار و ۴۵۰ نفر از جامعه هدف دوره‌های مختلف آموزشی اعم از مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و مواجهه با آسیب‌ها را برگزار کردیم که این دوره‌ها متناسب با جامعه هدف بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل اظهار کرد: مشاوره خانواده هم خدمت دیگر کمیته امداد در قالب فرهنگی است که از سال ۷۹ شروع کرده است  و در ۳ سال اخیر راه اندازی کلینیک راه زندگی را انجام داده است که خدمات کاملا تخصصی در زمینه‌های مختلف روانشناسی را انجام می‌دهد که سال گذشته هم در این قالب نزدیک به ۱۶ هزار نفر از مددجویان خدمات تخصصی مشاوره و راهنمایی بهره‌مند شدند.

۱۱۲۶ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش هم از اردوهای مختلف فرهنگی و تفریحی استفاده کردند که هدفمند بوده است.

در ادامه حسام رسولی رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: قطعا رابطه نهادها و سازمانها با مردم با توجه به اینکه نظام ما مردمی است، اصل است و هر چقدر ارتباطات نزدیکتر، شفاف‌تر و وسیع تر باشد باعث می‌شود مجموعه های ما در بین مردم اعتماد ایجاد کند و این بزرگترین سرمایه است  و این اعتماد نیازمند ارتباط مستمر ، مداوم ، گسترده ، صادقانه و شفاف بین دستگاههای اجرایی باشد.

وی ادامه داد: کمیته امداد از جمله نهادهایی است که رسالت و ماموریتی که دارد ارزشمندترین و مهمترین خدمات را به جامعه هدف خود ارائه می دهد و این سازمان بدلیل نوع کار و خدماتی که به قشر جامعه ارائه می دهد جزء مقدس ترین نهادها است و بالتبع  کارشان نیز مقدس است.

رسولی افزود: رویکردهایی که کمیته امداد دارد علمی و سنجیده و بخصوص توانمند سازی است که اساس رویکرد آن بر توانمندسازی اقشار جامعه هدف است که بسیار ارزشمند است.

کمیته امداد میراث دار ضعف سایر ارگانها بوده است

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: کمیته امداد توانسته است کوتاهی سازمانهای دیگر را جبران کند و میراث‌دار ضعف سایر ارگان‌ها بوده است و این نکته مهم است، اما در جهاد دانشگاهی حوزه‌های مختلف‌ آموزش، کارآفرینی و توانمندسازی و همچنین مرکز درمان ناباروری و مرکز پژوهش و فناوری و همچنین حوزه فرهنگی و رسانه را داریم که از گذشته تعاملات خوبی با هم داشتیم و امیدواریم که این تعاملات تعمیق و گسترش یابد. همچنین در بحث افکارسنجی و مرکز نوآوری نیز میتوانیم در ارائه خدمات به کمیته امداد و جامعه هدف آن موثر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha