• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051308348
  • خبرنگار : 50161

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

جهاددانشگاهی نقش بزرگی در اهتمام به حفظ منابع آبی کشور ایفا کرده است

جهاددانشگاهی نقش بزرگی در اهتمام به حفظ منابع آبی کشور ایفا کرده است

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نقش بزرگی در اهتمام به حفظ منابع آبی و آبادانی و پیشرفت کشور ایفا کرده است، گفت: جهاددانشگاهی با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در اذهان نسل جدید، گام مهمی را در این خصوص برداشته است.

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در زنجان، اظهار کرد: سوابق ارزنده و درخشان جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف اعم از علمی، پژوهشی، فرهنگی و کاربردی از دید صاحب‌نظران و اهل علم و فن پوشیده نبوده و برای همگان مبرهن و غیرقابل انکار است.

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز همواره در امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با این نهاد انقلابی همکاری داشته و دارد. در همین راستا، شرکت آب منطقه‌ای زنجان از سال‌تحصیلی ۹۶ _ ۹۵ طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) را در قالب قراردادهای سالانه با جهاد دانشگاهی اجرا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: این طرح ملی با رویکرد صیانت از منابع آبی کشور توسط وزارت نیرو جهت اجرا به شرکت‌های آب منطقه‌ای در سطح کشور ابلاغ شده است تا دانش‌آموزان که نسل‌های جدید و سازندگان آتی این کشور هستند، بر اهمیت آب و منابع آبی واقف شده و حفاظت و صیانت از آن در نسل جدید و نسل‌های آینده نهادینه شود.

باقری یادآور شد: در چندین سال گذشته شرکت آب منطقه‌ای زنجان با همکاری جهاددانشگاهی استان در اجرای این طرح رتبه‌های برتر را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی داناب با استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود فرهنگی و آموزشی خود توانسته است اهمیت آب و منابع آبی را برای دانش‌آموزان مقطع اول و دوم متوسطه در سطح استان زنجان آشکار سازد تا مقوله آب و ارزش آن به فراموشی سپرده نشود.

وی عنوان کرد: این نهاد انقلابی نقش بزرگی در اهتمام به حفظ منابع آبی و آبادانی و پیشرفت کشور ایفا کرده است، چرا که تبیین بحران آب با ارائه راهکارهای علمی و جدید و تدریجی برای نسل دانش‌آموزی می‌تواند در مواجهه با تنش‌آبی و رفع چالش‌های پیش‌رو تاثیرگذار بوده و در آینده کشور بالأخص در حوزه تامین امنیت غذایی و تاب‌آوری تولید کشاورزی موثر باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، نقش این نهاد انقلابی پررنگ‌تر می‌شود؛ چرا که لازمه اصلی تولید و خودکفایی کشور، داشتن منابع آبی پایدار است و جهاددانشگاهی با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در اذهان نسل جدید، گام مهمی را در این خصوص برداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha