• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403051308294
  • خبرنگار : 80001

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

مسکن ملی بازار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان است

مسکن ملی بازار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان است

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به مرحله اجرا رسیده که بازار مناسبی برای حضور شرکتها و مجموعه‌های دانش بنیان‌ها در کشور فراهم آورده است.

به گزارش ایسنا، سید جواد سادات فریزنی در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن اظهار کرد: فعالیت ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان کمک به بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حوزه عمران، ساختمان و زیرساخت وجود دارند.

وی افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت و این ابرپروژه هم‌اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان با بیان اینکه امروز بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور به مرحله اجرا رسیده است گفت: با توجه به این طرح‌ها بازار مناسبی برای حضور دانش بنیان‌ها در کشور فراهم شده است.

به گفته سادات، تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی در حال ساخت  در شهرهای جدید در حال انجام است و  با این تفاهم‌نامه این کنسرسیوم‌های فناوری و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن تعداد ۱۱نمونه از آنها تا کنون تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان در این کنسرسیوم‌ها حضور دارند و با  ظرفیت‌های موجود خود وارد پروژه‌های مشارکتی و پروژه‌های تولید مسکن در قالب نهضت ملی مسکن شدند که بازار مناسبی را برای شرکت‌های دانش بنیان این حوزه رقم می‌زند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، یکی از محورهای امضای این تفاهم نامه را ایجاد فن بازارهای حوزه عمران و ساختمان  اعلام  کرد و گفت: در شهرهای جدید علاوه بر پروژه های انبوه سازی ساخت مسکن به شکل خودمالکی نیز در حال انجام است که با تفاهم امروز و تشکیل این فن بازارها به شکل حضوری این محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان را به مردمی که درگیر ساخت مسکن هستند تسهیلات ویژه‌ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha