• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403051308221
  • خبرنگار : 71660

ابراز امیدواری رئیس دفتر زلنسکی برای خاتمه جنگ در دومین کنفرانس صلح اوکراین

ابراز امیدواری رئیس دفتر زلنسکی برای خاتمه جنگ در دومین کنفرانس صلح اوکراین

رئیس‌ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گفت این کشور امیدوار است که دومین کنفرانس صلح در پایان سال جاری میلادی برگزار شود و مسیر را برای پایان جنگ اوکراین هموار سازد.

به گزارش ایسنا، اولین کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس در ماه ژوئن برگزار شد اما از آنجایی که روسیه به آن دعوت نشده بود، دستاورد خاصی را به همراه نداشت. در حال حاضر «آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در تلاش است تا دومین کنفرانس را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، احتمالا با حضور روسیه برگزار کند.

رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای با رسانه خبری بلومبرگ گفت: «مهم‌ترین انتظار برای برگزاری دومین کنفرانس این است که پیش‌نیازهای اساسی را برای توقف خصومت‌ها ایجاد کنیم. ما باید هر چه زودتر به این جنگ خاتمه دهیم تا صلح برقرار شود.»

 آندری یرماک در این خصوص تاکید کرد: «این کنفرانس در کشوری از جهان جنوب احتمالا خاورمیانه به نشانه اتحاد در جهان برگزار خواهد شد. هم‌چنین اطمینان حاصل کردن از حضور چین در کنفرانس بعدی بسیار برای اوکراین ضروری است. چین یک بازیکن اصلی بوده که قادر به نفوذ بر روسیه است.»

ترس متحدان اوکراین از قدرت رئیس دفتر زلنسکی

رسانه خبری بلومبرگ با اشاره به عکسی که در اولین کنفرانس صلح اوکراین گرفته شد، به نقش آندری یرماک به عنوان شخصی قدرتمند و بانفوذ اشاره می‌کند و می‌نویسد: «هرکسی که با رئیس‌جمهور اوکراین سروکار داشته باشد، احتمالا آندری یرماک، رئیس دفتری که دائما در کنار او است را می‌شناسد. موقعیت ناهماهنگ او در مقابل کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و بین رئیس‌جمهور سوئیس و دبیرکل بعدی ناتو بیانگر نفوذ فزاینده نزدیک‌ترین مشاور زلنسکی است. یکی از مشاوران یرماک می‌گوید ترکیب این تصویر توسط میزبانان سوئیسی سازماندهی شده بود و حضور یرماک نشان‌دهنده نقش او در این کنفرانس بوده است.»

ابراز امیدواری رئیس دفتر زلنسکی برای خاتمه جنگ در دومین کنفرانس صلح اوکراین
کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس - ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) - «آندری یرماک» جلوی «کامالا هریس» و کنار «مارک روته» ایستاده است

یرماک با اشاره به گزارش‌هایی پیرامون رشد قدرت و نفوذش به عنوان رئیس دفتر زلنسکی می‌گوید: «من درگیری هر کاری نیستم و فقط هماهنگی‌ها را انجام می‌دهم. باعث افتخار است که رئیس‌جمهور نظر من را جویا می‌شود اما او نظر من را می‌پرسد زیرا من نتایجی را کسب می‌کنم.»

نگرانی‌ها و مسائل مربوط به قدرت آندری یرماک در لحظاتی خطرناک برای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مطرح می‌شوند.

اوکراین از طرفی تقلا می‌کند تا مانع پیشروی‌های روسیه در میدان نبرد شود و هم‌چنین نگران زمستان ۲۰۲۵ به دلیل مساله انرژی و آسیب به زیرساخت‌های مربوطه است و از طرف دیگر هم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر روند جنگ اوکراین سایه گسترده است. احتمال می‌رود اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا مجددا وارد کاخ سفید شود، کمک‌های کی‌یف به واشنگتن شاید قطع و یا حتی قلمروهای اوکراینی به روسیه واگذار شوند. علاوه بر همه این موارد، دوره ریاست زلنسکی به اتمام رسیده و به دلیل حکومت نظامی در اوکراین، انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز برگزار نشده و این درحالیست که مقامات روسیه بارها «مشروعیت» زلنسکی را برای امضای هرگونه توافقی زیر سوال برده‌اند.

بلومبرگ به نقل از برخی منابع آگاه به روابط زلنسکی – یرماک گزارش می‌کند: «زلنسکی گاها روش‌های قاطعانه یرماک را برتابیده است زیرا رئیس‌جمهور اوکراین، رئیس دفترش را شخصی تلقی می‌کند که توانایی حل مساله دارد. اعتمادی که زلنسکی به یرماک دارد، شبیه به اعتمادش به همسرش اولنا زلنسکا است. یرماک حتی پیش از جنگ عادت داشت در سفرهای خارجه همراه رئیس‌جمهور و همسرش برود.»

یرماک درباره رئیس خود می‌گوید: «او (زلنسکی) شخصیت پرقدرتی دارد. او هر چه را که دارد، خودش ساخته و کسی او را در این مسیر کمک نکرده و من همین مساله را می‌توانم درباره خودم بگویم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha