• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051308201
  • خبرنگار : 50532

مدیر امور توزیع برق آستارا خبر داد

سرقت بیش از ۶ هزار متر سیم برق در شهرستان آستارا از ابتدای سال جاری تاکنون

سرقت بیش از ۶ هزار متر سیم برق در شهرستان آستارا از ابتدای سال جاری تاکنون

ایسنا/گیلان مدیر امور توزیع برق آستارا، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۵۹۰ متر سیم برق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان در شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان به سرقت رفته است.

بهزاد محمودی روز شنبه ۱۳ مرداد ماه در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه این میزان سیم برق در مجموع به وزن یک هزار و ۴۷۰ کیلوگرم بوده که در مناطق مختلف شهری و روستایی آستارا از جمله در لوندویل، عباس آباد، باغچه سرا و ویرمونی از سوی سارقان سرقت شده است، اظهار کرد: این سرقت ها به شبکه توزیع نیروی برق این شهرستان خسارت وارد کرده و برای مردم و شرکت توزیع نیروی برق آستارا با توجه به گران بودن سیم و خرید و نصب مجدد آن، مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: سرقت سیم‌های برق علاوه بر خاموشی ناخواسته، نگرانی و نارضایتی عمومی را نیز به دنبال دارد.

محمودی با اشاره به اینکه سیم های برق اموال عمومی هستند و نباید اجازه دهیم سارقان از آنها استفاده مالی بکنند، افزود:‌ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک در زمینه سرقت سیم های برق موضوع را به ۱۱۰ یا شماره تلفن اختصاصی اداره برق آستارا ۴۳۸۱۳۰۰۰ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان است گزارش کنند.

مدیر امور توزیع برق آستارا با تقدیر از خدمات شبانه روزی نیروهای زحمتکش توزیع برق شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: واحد اتفاقات توزیع برق شهرستان آستارا به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی به مردم است.

محمودی سرقت تجهیزات مربوط به برق در مناطق شهرک عباس آباد، باغچه سرا، لوندویل و غلام محله را معضل مهم شهرستان آستارا عنوان و تصریح کرد: متاسفانه سرقت تجهیزات برق توسط افراد سودجو باعث ضعف ولتاژ و اختلال در توزیع برق پایدار در سطح منطقه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق هوایی در شهرستان آستارا بلافاصله جلسه‌ای به همین منظور تشکیل و پس از اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه مقرر شد چند اکیپ متشکل از پلیس‌های تخصصی به همراه ماموران انتظامی نسبت به بررسی سریع موضوع با حساسیت بالا اقدام عملیاتی لازم را انجام دهند، اظهار کرد: ماموران در بررسی‌های میدانی خود پی بردند اعضای این باند حرفه‌ای با یک دستگاه خودرو سواری در ساعات اولیه بامداد از شهرهای شمالی کشور وارد شهرستان آستارا شده و پس از سرقت سیم و کابل برق، بلافاصله متواری می شوند.

محمودی افزود: ماموران انتظامی شهرستان آستارا با انجام اقدامات هوشمندانه و برنامه‌ریزی‌های صحیح توانستند ۲ نفر از اعضای این باند را شناسایی کنند.

مدیر امور توزیع برق آستارا، گفت: سارقان غیر بومی و دارای سابقه کیفری بودند و با تکمیل تحقیقات، متهمان به مراجع قضایی نیز معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، شهرستان گردشگرپذیر و مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت و با دو بخش مرکزی و لوندویل در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha