• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051308181
  • خبرنگار : 50300

ایجاد رشته فوریت‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول

ایجاد رشته فوریت‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول

ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از تصویب و ایجاد رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

سید محمد مهدی صافی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب و ایجاد رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی در این واحد اظهار کرد: به دنبال تلاش‌ و پیگیری‎‌های مستمر انجام شده در ماه‎های اخیر و تامین امکانات و نیازهای اولیه برای راه‎اندازی رشته فوریت‌های پزشکی، پس از بازدید نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکانات دانشگاه، توانستیم مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت را برای راه‎اندازی این رشته اخذ کنیم.

وی افزود: بیش از ۳۱ سال از ایجاد رشته کارشناسی پرستاری و ۱۷ سال از ایجاد رشته کارشناسی مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول می‌گذرد و در سال‌های اخیر به دلیل حساسیت و سختگیری وزارت بهداشت، امکان تصویب رشته‌های جدید علوم پزشکی و پیراپزشکی در واحد دزفول فراهم نبود. علی‌رغم وجود متقاضیان تحصیل در این رشته‌های پرطرفدار، بسیاری از دانشجویان منطقه برای تحصیل به شهرهای دیگر می‌رفتند که موجب نگرانی و دغدغه خانواده‌ها شده بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: نیاز به نیروی بومی دانش‌آموخته رشته فوریت‌های پزشکی در شهرستان دزفول بسیار مشهود است و امیدواریم با راه‌اندازی این رشته، بتوانیم نقشی در پرورش نیروی ماهر و متخصص و رفع نیازها در این رشته داشته باشیم.

صافی با اشاره به دیگر برنامه‌های این دانشگاه یادآور شد: تصویب دانشکده سلامت، از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول است. در حال حاضر بر اساس نیاز آمایشی منطقه و اقبال اجتماعی موجود، پیگیر ایجاد رشته‌های جدید علوم پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته کارشناسی ارشد پرستاری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هستیم و خوشبختانه موافقت‌ اولیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha