• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403051308136
  • خبرنگار : 50560

تقدیر امام جمعه قزوین از خدمات جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری

تقدیر امام جمعه قزوین از خدمات جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری

ایسنا/قزوین آیت‌الله عابدینی با تقدیر از خدمات جهاد دانشگاهی استان قزوین در حوزه جمعیت و رفع مشکلات ناباروری، گفت: کاری کنیم مسئله جمعیت در استان شتاب جدی بگیرد که دغدغه مهم رهبر فرزانه انقلاب است، به لحاظ عقل و منطق نیز این مسئله در اولویت قرار دارد و الحمدالله جهاد دانشگاهی قزوین خدمات ارزشمندی در این حوزه ارائه کرده است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: پیشوند نام مبارک مرکز شما جهاد است، کلمه جهاد تعارفی و تشریفاتی نیست، واقعی است، یعنی ما را پای آیه ۷۸ سوره حج می‌برد، آنجاکه خدای متعال می‌فرماید «و جَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ»، یعنی در راه خدا چنانکه شایسته حق جهاد در راه اوست جهاد کنید.

وی ادامه داد: وقتی این آیه را قرائت می‌کنیم یا باید این اسم را کلاً کنار بگذاریم یا با همه لوازمش پای این اسم بایستیم، خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهید کارتان پیش برود باید حق جهاد را ادا کنید، یعنی جهاد یک حقی دارد، در قیامت این حق گریبان ما را گرفته و می‌گوید شما زیر چتر من بودید، پس چرا حق مرا ادا نکردید؟ اگر از اسم جهاد استفاده می‌کنید باید واقعاً جهادی باشید، البته با توجه به روحیاتی که در جهاد دانشگاهی سراغ داریم این‌چنین بوده و هست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یکی از نهادهایی که در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب گام برداشته و همواره تلاش کرده با توسعه علم و فناوری در خدمت به مردم پیشگام باشد، جهاد دانشگاهی است و اگر این نگاه‌ها در تمام بخش‌های کشور توسعه یابد، پیشرفت کشور را شاهد خواهیم بود.

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از ارکان پیشرفت علمی کشور محسوب می‌شود، گفت: در جهاددانشگاهی علم یک رکن بسیار جدی است، جهاد دانشگاهی یکی از ارکانی است که کمک کرد رشد علمی ما نسبت به سالیان گذشته بیش از ۱۱ برابر شود و ما اکنون در بسیاری از حوزه‌ها جزو کشورهای برتر دنیا هستیم.

امام‌جمعه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: علم این نیست که ما کتاب بخوانیم یا جزوه حفظ کنیم، امام صادق (ع) در بحارالانوار فرموده‌اند علم مانند نوری است که اگر خدا هر بنده‌ای را لایق بندگی بداند، این نور را در دل او می‌افکند.

وی ادامه داد: به لطف خدا مجموعه‌هایی مانند جهاد دانشگاهی جهش‌های معجزه‌آسایی دارند اما هرچه در نکات دینی دقت و تمرکز کنید؛ جهش روزافزونی در کارتان پیدا می‌شود، تا زمانی که به فکر، دست و امکانات خودتان نگاه می‌کنید خیلی امیدوار نباشید اما وقتی تکیه‌تان به خدا شد و با معیارهای خدایی، قرآنی و رهنمودهای اهل‌بیت (ع) حرکت کردید کارتان متحول می‌شود، مانند امام خمینی (ره) که با این معیارها دنیا را تحت تأثیر عزت و اقتدار خود قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خلاقیت، نوآوری و ابتکار را زمینه‌های مهم و تأثیرگذار در رشد و پویایی هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: خلاقیت، نوآوری و ابتکار سه عنصر مهم پیشرفت برای هر کشوری محسوب می‌شود که جهاد دانشگاهی با برنامه‌ریزی دقیق در پی تقویت این سه عنصر مهم است.

وی یادآور شد: شناخت مسئله و اولویت‌سنجی از موارد حائز اهمیت در عرصه‌های علمی است، ممکن است چندین مسئله جلوی روی ما باشد، ما باید ببینیم اولین مسئله‌ای که دارای اولویت است و ما باید به آن ورود کنیم کدام است و برای آن راه‌حل پیدا کنیم.

آیت‌الله عابدینی با تقدیر از خدمات جهاد دانشگاهی استان قزوین در حوزه جمعیت و رفع مشکلات ناباروری، اظهار کرد: کاری کنیم مسئله جمعیت در استان شتاب جدی بگیرد که دغدغه مهم رهبر فرزانه انقلاب است، به لحاظ عقل و منطق نیز این مسئله در اولویت قرار دارد و الحمدالله جهاد دانشگاهی قزوین خدمات ارزشمندی در این حوزه ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha