• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051308135
  • خبرنگار : 71588

انور قرقاش: مخالف هرگونه خشونت و ترور سیاسی هستیم

انور قرقاش: مخالف هرگونه خشونت و ترور سیاسی هستیم

مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات عربی متحده ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به خانواده وی، تاکید کرد که کشورش با هرگونه ترور سیاسی مخالف است.

به گزارش ایسنا، انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات عربی متحده در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) ضمن عرض تسلیت به خانواده اسماعیل هنیه نوشت: امارات با هرگونه خشونت و ترور سیاسی مخالفت دارد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، انور قرقاش در توئیت خود درخصوص مراسم تشییع جنازه شهید اسماعیل هنیه که روز جمعه در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار شد، نوشت: میزبانی قطر و رهبری آن از مراسم تشییع جنازه اسماعیل هنیه در این شرایط دشوار، موضعی جوانمردانه و قابل تقدیر است.

وی در ادامه افزود: به خانواده وی (اسماعیل هنیه) تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای آنها صبر و شکیبایی و آرامش را مسئلت می‌نماییم.

مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات عربی متحده  همچنین تصریح کرد موضع امارات ثابت است و این کشور مخالف تمامی اشکال خشونت و ترور سیاسی و منابع آن است، چرا که هیچ راهی برای برقراری ثبات جز با عدالت، خرد و گفت‌وگو وجود ندارد.

مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» روز جمعه با حضور مقامات کشورها، چهره‌های اسلامی، مردمی و عربی پس از اقامه نماز بر پیکر وی در دوحه برگزار شد و پیکر وی پس از مراسم تشییع در «لوسیل» نزدیک دوحه به خاک سپرده شد.

ده‌ها هزار نمازگزار بعد از نماز جمعه در مسجد بر پیکر شهید اسماعیل هنیه به امامت خلیل الحیه، یکی از رهبران مقاومت حماس نماز میت اقامه کردند. «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در پی هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha