• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051308116
  • خبرنگار : 50212

هشدار رئیس دادگستری شهرستان:

تبعید در انتظار مخلان نظم عمومی و مجرمان جرائم خشن در ساوه

تبعید در انتظار مخلان نظم عمومی و مجرمان جرائم خشن در ساوه

ایسنا/مرکزی رئیس دادگستری شهرستان ساوه با اشاره به اینکه جرم توهین از لحاظ فراوانی در صدر پرونده‌های کیفری این شهرستان قرار دارد، گفت: تامین امنیت روانی یک ضرورت اجتماعی است و دستگاه قضایی با صدور احکام قاطع و حتی تبعید و نفی بلد اجازه نخواهد داد مخلان نظم و امنیت عمومی در جامعه ناامنی ایجاد کنند.

ابوالحسن شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرای دقیق قانون و صدور احکام سنگین اجازه نخواهیم داد چهره شهرستان ساوه با انجام جرائم خشن توسط عده معدودی مخدوش شود. افرادی که با انجام نزاع دسته جمعی، درگیری و شرارت در شهرستان مرتکب جرائم خشن می‌شوند، تبعید خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه از تمام ابزارهای قانونی برای برخورد با کسانی که رفتار خشن در جامعه داشته و امنیت شهرستان را سلب کرده‌اند و اقدام به درگیری و شرارت کنند، استفاده می‌شود، گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز دستگاه قضائی است و با برهم زنندگان نظم و امنیت و اراذل و اوباش برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

شریفی با اشاره به اینکه جرم توهین که بعضا جرایم خشنی بدنبال دارد از لحاظ فراوانی در صدر پرونده‌های کیفری شهرستان ساوه قرار دارد، اظهار کرد: این مسئله اصلا زیبنده مردم شریف این شهرستان نیست و این جرم در زمره جرایم علیه شخصیت معنوی است که تحقق آن علل گوناگون فردی، اجتماعی و خانوادگی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در مرحله اول، پیشگیری از این جرم باید در دستور کار نهادهای فرهنگی شهرستان و در راس آن شورای فرهنگ عمومی و اداره ارشاد اسلامی قرار گیرد، تصریح کرد: این مهم مطالبه جدی دستگاه قضایی از این نهادهاست و اداره ارشاد باید به صورت علمی و دقیق ضمن تولید محتوا در خصوص نتایج زیانبار جرایم علیه شخصیت معنوی و جرایم خشن، از تمام ظرفیت قانونی و سازمانی خویش برای پیشگیری از وقوع این جرایم استفاده کند.

رئیس دادگستری ساوه افزود: قانونگذار در مصوبه تیرماه سال جاری میزان جزای نقدی جرایم خصوصا جرم توهین را تعدیل کرد به گونه‌ای که دادگاه می تواند مجازات جزای نقدی مرتکب جرم توهین را تا مبلغ هشتاد میلیون تومان تعیین کند.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته جرم سرقت در صدر جرایم شهرستان قرار داشت اما با تشکیل جلسات پیشگیری از وقوع جرم و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی به انجام دقیق وظایف قانونی خویش، آمار سرقت در شهرستان کاهش یافت و هم اکنون جرم توهین در صدر جرایم قرار گرفته است که باید در این خصوص نیز ضمن آسیب شناسی، راهکارهای لازم برای کاهش وقوع آن اندیشیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۳ ۱۸:۱۶

دکتر شریفی مرد با اخلاصی هستن خدا به همراهشون باشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۴ ۱۴:۳۴

دلیل زیاد شدن درگیری ها در شهر ساوه.جریمه ها نقدی شده...هرکس هرکاری می‌کنه وبا صدای بلند داد میزنه دیه اش رو میدم. جریمه اش رو میدم....تاسف.....

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۵ ۰۴:۰۱

استاد عزیزم جناب آقای شریفی. مرد پاک و صادق و جهادی. ان شاالله هر جا هستید موفق و در خدمت نظام مقدس اسلامی باشید. شاگرد کوچک شما در دوره کارآموزی قضایی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۵ ۰۹:۲۳

تبعید. یکی. از گزینه های عالی تنبیه. و تاثیر گزار برای. افتادن در جهت مثبت و. سازندگی. روح و روان. ادمیه