• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403051308115
  • خبرنگار : 71560

دنیامالی: وزیر راه و شهرسازی باید تسلط عمومی بر همه حوزه‌های این وزارتخانه داشته باشد

دنیامالی: وزیر راه و شهرسازی باید تسلط عمومی بر همه حوزه‌های این وزارتخانه داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم جوان‌گرایی به عنوان یک اصل سرلوحه کار دولت چهاردهم باشد چراکه هر چه وزرای کابینه و بدنه دولت جوان‌تر باشند به نفع دولت است.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ویژگی‌های کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: بنده از آنجا که عضو کمیسیون عمران هستم در وهله اول باید بگویم ما انتظار داریم که وزیر راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل کار کرده باشد. حوزه حمل و نقل به چند شاخه جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی تقسیم می شود. از سوی دیگر حوزه شهرسازی و مسکن نیز از دیگر بخش‌هایی است که به وزارت راه و شهرسازی باز می گردد، بنابراین لازم است وزیر راه و شهرسازی فردی واجد شرایط باشد که به تمام این حوزه  ها تسلط عمومی داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: ما امیدوار هستیم که دولت فردی را به عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس معرفی کند که صلاحیت های لازم را داشته باشد. بنده معتقد هستم هرچقدر کابینه دولت چهاردهم جوان تر باشد، به نفع دولت است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولتی که می خواهد چابک باشد باید از وزرای با انرژی و پرکار استفاده کند. طبیعتا وزرای جوان تر هم ایده های بهتری دارند و هم پر انرژی تر هستند.

دنیامالی گفت: باید یک تغییر نسلی در عرصه مدیریت کشور داشته باشیم. باید از افرادی که سن  آن ها زیر ۵۰ سال است استفاده کرده و به آن ها نیز میدان برای کار بدهیم به ویژه در بدنه دولت که شامل معاون وزرا می شود باید به جوان گرایی توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: اگر سن وزیر بالا بود باید الزام داشته باشد که از نیروهای جوان استفاده کند. من امیدوار هستم در حوزه جوان گرایی این دولت عملکرد بهتری نسبت به دولت های قبلی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha