• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051308053
  • خبرنگار : 71516

سازمان همکاری اسلامی خواستار تحقیق فوری درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی شد

سازمان همکاری اسلامی خواستار تحقیق فوری درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی شد

سازمان همکاری اسلامی خواهان تحقیقات فوری درباره اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم شد.

به گزارش ایسنا، بعد از اینکه اسرای آزاد شده فلسطینی شهادت‌های هولناکی از شکنجه‌شان در زندان‌های رژیم صهیونیستی دادند، سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: ما نگران ادامه و تشدید جنایت‌های وحشیانه و نقض‌های بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه هزاران اسیر فلسطینی هستیم؛ نقض‌هایی که شامل جنایت‌های اعدام، شکنجه، گرسنگی و تجاوز به ویژه علیه اسرای غزه است.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، در این بیانیه آمده است: این اقدامات منجر به شهادت ۲۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر شده است. همچنین ده‌ها تن در این زندان‌ها به شهادت رسیده‌اند که هویت آنها تاکنون مشخص نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما ادامه بازداشت ظالمانه فلسطینی‌ها توسط نیروهای رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم. تعداد اسرای فلسطینی به بیش از ۹۷۰۰ تن رسیده است که ۸۰ تن از آنها زن، ۵۹ تن خبرنگار، بیش از ۲۵۰ تن کودک و بیش از ۳۳۸۰ تن زندانی اداری هستند. ۶۰۰ تن نیز به حبس ابد محکوم شده‌اند.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است: ما خواهان تحقیقات بین‌المللی فوری درباره شرایط غیر انسانی و ادامه اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل علیه اسرای فلسطینی هستیم که به سطح جنایت‌های جنگی و ضد بشری رسیده است و نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی است. ما از جامعه بین‌المللی و موسسات حقوقی ذی‌ربط می‌خواهیم به مسؤولیت‌های خود و تلاش برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به تعامل با اسرای فلسطینی بر اساس قوانین بین‌المللی عمل کنند.

پنجشنبه ۱۹ فلسطینی که در حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به اسارت در آمده بودند، آزاد شدند.

این اسرای آزاد شده افشا کردند که در زندان‌های رژیم صهیونیستی هدف رفتارهای وحشیانه و شکنجه‌های شدید و مختلفی از جمله گرسنگی و ضرب و شتم قرار گرفتند.

این اسرای آزاد شده که روی بدن‌هایشان آثار شکنجه نمایان بود، در بیمارستان تحت معاینه‌های پزشکی قرار گرفتند.

رژیم صهیونیستی در طول ماه‌های گذشته ده‌ها نفر از اسرای فلسطینی بازداشت شده از غزه را در حالی آزاد کرد که بیشتر آن‌ها شرایط جسمانی وخیمی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha