• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403051308039
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نرخ شهریه مدارس غیر دولتی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

نرخ شهریه مدارس غیر دولتی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس کارگروه مردمی سازی پروژه مهر و اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اعلام نرخ شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در استان خبر داد.

عبدی صفایی نیک روز شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: شهریه مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ بر اساس شاخصه هایی همچون اجاره‌بها ، هزینه پرداختی به کارکنان ، تجهیزات و امکانات ، فعالیت های تربیتی و آموزشی ، مقطع تحصیلی، تورم تعیین شده است.

وی اظهارکرد: در سامانه کف و سقف شهریه مصوب هر مدرسه مشخص و شورای شهریه هر شهرستان می تواند براساس شاخص های ذکر شده شهریه هر مدرسه را مشخص کند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  کف شهریه مصوب مدارس ابتدایی ۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان ، متوسطه اول هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم ۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان می باشد.

صفایی نیک تصریح کرد: سقف شهریه ها بر اساس شاخص های ذکر شده هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت است و بیش از ۹۵ درصد شهریه مصوب مدارس استان زیر ۱۴میلیون بوده(البته تعدادی از مدارس متوسطه اول و دوم با توجه به امکانات و شرایط خاص پس از اعتراض به شهریه ابلاغی استان، نرخی بالاتر ازمیانگین استانی دارندکه در سامانه قابل مشاهده است).

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال‌های قبل سعی شد که شهریه مدارس هنگام ثبت نام دانش آموز مشخص باشد و بیش از ۹۰ درصد مدارس استان شهریه نهایی آنها هم ابلاغ شده است.

رئیس کارگروه مردمی سازی پروژه مهر و اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: موسسین مدارس می توانند نسبت به شهریه نهایی مدرسه خود اعتراض کنند که در صورت تایید اعتراض پوستر شهریه آنها تغییر خواهد کرد.

صفایی نیک تاکید کرد: مدیران و موسسان مدارس غیردولتی موظفند پوستر دریافتی شهریه را پس از امضا و مهر اداره شهرستان در دید عموم در مدرسه نصب کنند.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی دارای یک شهریه مصوب و سه شهریه مکمل و فوق برنامه درسی و تابستانه می باشند که پرداخت شهریه مصوب از سوی اولیاء دانش آموز لازم و اجباری و سه شهریه دیگر اختیاری و قرارداد آنها مجزا از شهریه مصوب مدرسه است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به اولیا و موسسین محترم پیشنهاد می شود جهت کیفیت بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان، از کلاس های فوق برنامه مطابق قوانین ابلاغی و جدا از برنامه رسمی مدرسه استفاده کنند.

صفایی نیک با بیان اینکه قرارداد مالی در مدارس غیر دولتی در دو نسخه تنظیم که یک نسخه ممهور به مهر مدرسه و امضا اولیاء و در اختیار  ایشان قرار می گیرد، عنوان کرد: فعالیت‌های آموزشی و تربیتی همه مدارس و مراکز غیردولتی در سراسر استان به صورت مستمر مورد نظارت وارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اظهارکرد: مدارسی که در مسیر قانون و سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش حرکت نکنند، شناسایی و فعالیت‌های آنان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: والدین محترم می توانند جهت اطلاعات بیشتر با مراجعه به مدرسه و رؤیت پوستر شهریه یا با وارد نمودن مشخصات مدرسه غیردولتی مورد نظر خود در سامانه (http://My.mosharekatha.ir ) قسمت استعلام شهریه از میزان شهریه مصوب آگاهی پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، صفایی نیک بیان کرد: اولیاء گرامی می توانند هرگونه شکایت در خصوص شهریه یا سایر تخلفات مدارس غیردولتی را از طریق سامانه مشارکت‌های مردمی و اداره ارزیابی عملکرد اداره کل و کارشناسان شهرستان ها و مناطق سیزده گانه آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد  تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha