• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051308029
  • خبرنگار : 71588

گالانت: با مرحله دشواری برای بازگرداندن اسرا در نوار غزه مواجهیم

گالانت: با مرحله دشواری برای بازگرداندن اسرا در نوار غزه مواجهیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو با مرحله دشواری در توانایی خود برای بازگرداندن اسرای صهیونیست در نوار غزه روبه‌رو است.

به گزارش ایسنا، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت، تل آویو با مرحله دشواری در توانایی خود جهت ایجاد طرحی برای بازگرداندن اسرا در نوار غزه روبه‌رو است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گالانت خطاب به آستین مدعی شد: «همکاری امنیتی بی‌سابقه میان ۲ طرف علیه ایران و گروه‌های نیابتی آن برای امنیت و ثبات منطقه‌ای امری بسیار مهم و حیاتی است.»

در همین راستا، وزارت دفاع آمریکا از تغییر در استقرار نظامیان این کشور در منطقه خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا از بیم حملات تلافی‌جویانه نسبت به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که لوید آستین دستور تغییراتی در نحوه استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه صادر خواهد کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد لوید آستین به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اطمینان داده که تشدید تنش اجتناب‌ناپذیر نیست.

پنتاگون اعلام کرد آستین خطاب به گالانت بر پایبندی واشنگتن به تقویت نیروهای آمریکایی در منطقه تاکید کرده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرد وزیر دفاع این کشور هنوز تصمیمی درخصوص اینکه کدام یک از تجهیزات دفاعی آمریکا مستقر شوند، نگرفته است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که یک اسکادران جنگنده اضافی به غرب آسیا اعزام خواهد شد تا توانایی پشتیبانی هوایی دفاعی آمریکا تقویت شود. واشنگتن همچنین اقداماتی را برای تقویت آمادگی‌ها جهت استقرار سامانه‌های دفاع موشکی بالستیک بیشتر در منطقه اتخاذ می‌کند.

این تصمیم در پی تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و همچنین ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران اتخاذ شده است.

همچنین این دستور پنتاگون یک روز پس از آن صادر شده که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلفنی پیرامون استقرار نظامی آمریکا در غرب آسیا جهت حمایت از تهدیدات علیه رژیم اشغالگر رایزنی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha