• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051308017
  • خبرنگار : 50037

انجام ۱۵۴ عمل تحت بیهوشی اطفال و بیماران خاص در بیمارستان دندانپزشکی شهرستان بهار

انجام ۱۵۴ عمل تحت بیهوشی اطفال و بیماران خاص  در بیمارستان دندانپزشکی شهرستان بهار

ایسنا/همدان مدیر بیمارستان دندانپزشکی شهرستان بهار از ۱۵۴ عمل تحت بیهوشی اطفال و بیماران خاص در سال گذشته در این بیمارستان خبر داد.

علی ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به رتبه اول کشوری بیمارستان دندانپزشکی شهرستان بهار در عمل تحت بیهوشی دندانپزشکی، اظهار کرد: در سال گذشته این بیمارستان دولتی دندانپزشکی ۲۵ هزار و ۳۴۵ خدمت به ۳۸۶۱ بیمار ارائه داشته است.

وی همچنین از ۱۵۴ عمل تحت بیهوشی دندانپزشکی در این بیمارستان در سال گذشته خبر داد و گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری نیز ۱۳ هزار و ۸۸۷ خدمت به بیماران مراجعه کننده در زمینه های مختلف اعم از رادیوگرافی، ترمیم، عصب‌کشی و کشیدن دندان و سایر موارد ارائه شده که هزینه این خدمات کاملا دولتی و یک سوم هزینه مطب‌های دندانپزشکی است از بیماران دریافت می‌کنند.

ثقفی تعداد عمل‌های تحت بیهوشی دندانپزشکی چهار ماهه نخست سال‌جاری این بیمارستان را نیز ۵۲ مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: این بیمارستان دولتی در یکم مهر ماه سال ۱۴۰۱ در شهرستان بهار افتتاح و راه‌اندازی شده و نخستین بیمارستان تخصصی دندانپزشکی غرب کشور در شهر بهار استان همدان است.

وی ادامه داد: پیش از این تمامی بیماران نیازمند خدمات تحت بیهوشی دندانپزشکی به دلیل نبود چنین مرکز خصوصی و یا دولتی در استان همدان‌، برای درمان به ناچار به تهران و یا سایر استان‌ها از جمله کرج مراجعه داشتند که این امر موجب شده بود در کنار بُعد مسافت و خطرات راه و اتلاف وقت‌، به دلیل خصوصی بودن چنین مراکزی افراد متحمل هزینه‌های بالایی شوند.

ثقفی تصریح کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی این بیمارستان دندانپزشکی در شهرستان بهار علاوه بر ارائه خدمات به عموم بیماران، اطفال و بیماران خاص اعم از سندرم داون، اوتیسم، سی‌پی ...نیز از این خدمات بهره‌مند شده‌اند و دیگر نیازی به مراجعه بیماران استان همدان به سایر استان‌ها نیست، ضمن اینکه بیماران سایر استان‌ها و شهرهای غرب کشور نیز از جمله بروجرد، ایلام، سنقر، کنگاور و استان های اطراف در رابطه با عمل تحت بیهوشی دندانپزشکی در این بیمارستان پذیرش دارند و برای درمان و دریافت خدمات به بیمارستان دندانپزشکی شهرستان بهار مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز هم بسیاری از مردم استان از وجود چنین مرکز دولتی با تعرفه های دولتی و چنین خدماتی بویژه برای بیماران خاص بی‌خبر هستند، افزود:از زمانی که این بیمارستان دندانپزشکی افتتاح شده عملا بار کامل این بیماران برای بحث خدمات تحت بیهوشی از روی مرکز برداشته شده است.

 ثقفی با اشاره به فعالیت پنج دندانپزشک متخصص و سه دندان پزشک عمومی در این بیمارستان گفت: پزشک متخصص جراحی فک و صورت‌، پزشک متخصص درمان ریشه، پزشک متخصص ترمیمی زیبایی‌، متخصص دندانپزشکی کودکان‌، متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت‌، دندانپزشکی تحت بیهوشی برای اطفال و بیماران خاص از جمله خدماتی است که توسط پزشکان این بیمارستان دولتی در حال ارائه است.

مدیر بیمارستان دندانپزشکی شهرستان بهار با بیان اینکه این بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوده و صد در صد دولتی است، افزود: همه روزه این بیمارستان برای عامه مردم خدمات سرپایی دندان پزشکی اعم از عصب کشی، ترمیم دندان و پرکردن دندان ... دارد ضمن اینکه یکی از خدمات ویژه این بیمارستان به عنوان تنها مرکز دولتی دندانپزشکی غرب کشور عمل دندانپزشکی تحت بیهوشی است.

‌ثقفی ادامه داد: در سطح کشور در رابطه با عمل دندانپزشکی تحت بیهوشی تنها دو یا سه مرکز و بیمارستان دولتی دارای فعالیت هستند که یکی از این بیمارستان‌ها، بیمارستان دندانپزشکی دولتی شهرستان بهار در استان همدان بوده و اکثریت بیمارستان‌های موجود دندانپزشکی سطح کشور خصوصی هستند.

مدیر بیمارستان دندانپزشکی دولتی شهرستان بهار با اشاره به عمل دندانپزشکی تحت بیهوشی اظهار کرد: افرادی که نمی توانند در کار پزشکی با دندانپزشک همکاری کنند از جمله اطفال و یا بیماران خاص چون اوتیسم، سندروم داون، سی پی، به ناچار باید تحت بیهوشی قرار بگیرند که قبل از هر اقدامی مانند سایر اعمال جراحی نخست این افراد مورد معاینات و آزمایشات اولیه قرار گرفته و متعاقب اگر شرایط بیهوشی را داشتند در نوبت قرار گرفته و برای عمل جراحی می‌آیند و تحت بیهوشی آن تعداد از دندانهایشان که نیاز به ترمیم و کار دارد کار آن یک جا برای وی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha