• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403051307915
  • خبرنگار : 50649

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس:

جهاددانشگاهی، یک ظرفیت امیدبخش است

 جهاددانشگاهی، یک ظرفیت امیدبخش است

ایسنا/فارس عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس، ضمن برشمردن ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد، آن را یک ظرفیت امیدبخش در جامعه توصیف کرد.

صدیقه البرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در حیات ۴۴ ساله خود، همواره درصدد بوده است تا با تکیه بر دانش و توانمندیهای نیروی جوان و مبتنی بر یک رویکرد جهادی و تلاشگر در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه گام بردارد و در این راه، افتخارات بسیاری کسب کرده است که بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در همین راستا ضروری است جهاد دانشگاهی را نهادی با مبانی اصیل ایمان و همت بلند بدانیم که در حاضر، به عنوان یک ظرفیت بزرگ و امیدبخش، جامعه را از دستاوردهای پزشکی، مهندسی و فناورانه، کشاورزی در وجوه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، بهره­‌مند ساخته است.

البرزی تصریح کرد: رویکرد علمی، توجه به جایگاه پژوهش و منتفع ساختن جامعه از دستاوردهای تحقیقاتی، همواره یکی از اهداف اصیل و کلیدی جهاد دانشگاهی بوده و در همین راستا گسترش و توسعه پژوهشکده‌ها و نیز نقش آن‌ها در شناسایی نیازهای کشور و بهره‌مندی جامعه از این دستاوردها با جدیت تمام، مورد توجه جهاد دانشگاهی بوده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: به موازات مطالعات پژوهشی در زمینه‌های مختلف، پژوهش در حوزه علوم انسانی نیز مورد توجه و اهتمام این نهاد قرار داشته و در این زمینه بررسی مسائل اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، گردشگری، علوم شناختی و رفتاری، مطالعات شهری، مدیریت دانش و ... از اولویت‌های مهم حوزه علوم انسانی است.

وی تأکید کرد: بدون شک شناسایی مسائل و چالش‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های اثربخش و متناسب با آن و رفع نیازهای جامعه بدون اتکا بر پژوهش و دستاوردهای تحقیقاتی و بهره‌مندی از نیروی پژوهشگر، متخصص و علمی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha