• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۱۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403051307907
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

پس از ۵ ماه تعطیلی،

تنها دستگاه «ام.آر.ای» دولتی کهگیلویه و بویراحمد فعال شد

تنها دستگاه «ام.آر.ای» دولتی کهگیلویه و بویراحمد فعال شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: تنها دستگاه «ام.آر.آی» دولتی کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری مکرر در سطوح استانی و وزارت خانه فعال شد.

«معصومه علیزاده» در جمع خبرنگاران افزود: تنها مرکز «ام.آر.آی» دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد متعلق به بیمارستان شهید جلیل یاسوج بود که با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت بیمارستان و پیگیری در سطح وزارت خانه با تأمین قطعه پس از پنج ماه تعطیلی فعال شد.

وی اظهارکرد: با توجه غیرفعال بودن و تعطیلی پنج ماهه مرکز، نوبت دهی‌های «ام.آر.آی» چند ماهه است و در هفته گذشته با فعال سازی، با ساماندهی نوبت‌ها، اولویت دهی و چینش فعال شده است که هم اکنون بیش از ۴۰۰ نفر در نوبت هستند.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تاکید بر خدمات دهی تمام قد در بیمارستان، خاطرنشان کرد: بیماران اطفال که از جمله بیماران با ریسک بالا هستند، در پوشش «ام.آر.آی» قرار گرفت.

علیزاده تصریح کرد: پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون تلنگری بود که شاهد اقدام مستقیم وزارت خانه باشیم.

وی از پیگیری مشکلات ۱۱ نیروی پرستار ۸۷ روزه از ابتدای مرداد ماه خبر داد و عنوان کرد: حتماً پیگیر حل مشکلات این عزیزان هستیم.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج حل مشکلات بیمارستان را مستلزم حمایت در سطح وزارت خانه دانست و تاکید کرد: امید است با کاهش بدهی‌ها، بیمارستان به فرصت نفس کشیدن برسد.

علیزاده اظهارکرد: در بحث تأمین غذا و شرایط پیمانکار، پرداخت بخشی از مطالبات محقق شد.

وی با اشاره به ارتقای ظرفیت‌های تخصصی، عنوان کرد: دو بخش «آی.سی.یو» فوق تخصصی برای آینده بیمارستان پیش بینی شده است.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: اورژانس بیمارستان تروما میدان مهمی است و خوشبختانه چیدمان نیروی انسانی، نگاه تخصصی، ارتقای ظرفیت‌ها را خواهیم داشت و اورژانس حاد و تحت حاد نیز در این بیمارستان جدا فعال می شود که مشکلات اورژانس کمتر خواهد شد.

علیزاده افزود: در مدت فعالیت تلاش کردیم که سازماندهی نیروی انسانی را داشته و ارتقای خدمات رقم بخورد.

وی اظهار کرد: امحای زباله نیز چالشی برای بیمارستان بود که حداقل ۱٠٠ میلیون تومان هزینه امحای ماهیانه بود که با خرید دستگاه امحای زباله به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان این ظرفیت مدیریت شد.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تاکید بر حمایت پس از ترخیص، تصریح کرد: به زودی طب توانبخشی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی می‌شود تا خدمات توانبخشی پس از ترخیص به بیماران ارائه شود.

علیزاده ادامه داد: بیمارستان شهید جلیل بیمارستانی با چالش‌های بسیار زیاد، اما دارای پتانسیل‌های بسیار بالا بود که در برهه کرونا، در محور خدمت رسانی این بیمارستان، اقدامات درمانی مطلوبی شکل گرفت.

وی اظهار کرد: بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی شهید جلیل یاسوج با ۹۰۰ نفر نیرو در حال خدمات دهی به مردم است که البته دارای چالش ها و توانمندی های زیادی است. 

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ در بیمارستان شهید جلیل یاسوج تاکبد کرد: برای پرسنل و همراهان بیمار پارکینگ نداریم و ناچاریم از بد بالگرد به عنوان پارکینگ استفاده کنیم.

علیزاده افزود: در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با کمبود متخصص بیهوشی و طب اورژانس مواجه هستیم، به زودی در زمینه متخصص اطفال و داخلی با مشکل مواجه می‌شویم و البته در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک متخصص خون داریم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ماهانه در مجموع حدود ۸۰۰۰ نفر بیمار در بیمارستان شهید جلیل یاسوج پذیرش می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha