• جمعه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051207840
  • منبع : نمایندگی مازندران

مسئول سازمان بسیج وکلا و حقوقدانان سپاه کربلا:

 تلاش سازمان بسیج حقوقدانان نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه است

 تلاش سازمان بسیج حقوقدانان نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه است

ایسنا/مازندران مسئول سازمان بسیج وکلا و حقوقدانان سپاه کربلا گفت: تلاش سازمان بسیج حقوقدانان نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی شاکری امروز به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج حقوقدانان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام شرورانه و بزدلانه اسرائیل و حامیان اسرائیل را در به شهادت رساندن «دکتر اسماعیل هنیه» به عنوان نماینده بسیج حقوقدانان استان مازندران شدیدا محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به همسانی روز بسیج حقوقدانان و روز حقوق بشر که در ۱۴ مرداد است بیان کرد: شجره طیبه بسیج یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) بوده و در ادامه به وسیله مقام معظم رهبری یک درخت تنومند شده است که ریشه‌ها و شاخه‌های آن حتی در عمق کشورهای اسلامی و خصوصا در غرب اروپا و کشورهای غربی نفوذ کرده است. سرهنگ شاکری افزود: قابل توجه آن است که افراد بسیجی در این کشورها آزادی خواه به دنبال اجرای عدالت هستند، این سازمان به عنوان یکی از اقشار تخصصی بسیج با شبکه سازی حقوقدانان و حقوق یاران انقلابی در جهت کمک به کارآمدسازی دستگاه های حقوقی قضایی و قانونی کشور و خدمت رسانی تخصصی به آحاد مردم از سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرده است.

 مسئول سازمان بسیج وکلا و حقوقدانان سپاه کربلا تصریح کرد: این سازمان مجموعه‌ای است مردمی، انقلابی، فراگیر و پویا که متشکل از آحاد حقوقدانان و حقوق یاران پایه کار که مبتنی بر مبانی و ارزش های دینی اندیشه‌های ناب امامین انقلاب و اسناد بالا دستی در عرصه های تخصصی حقوقی قضایی مورد نیاز انقلاب اسلامی در راستای جهاد حقوقی، عدالت خواهی، مطالبه گری، احیای حقوق عامه، مبارزه با فساد و ترویج حقوق بشر اسلامی در سطح ملی و بین المللی فعالیت می‌کند.

سرهنگ شاکری جامعه هدف بسیج حقوقدانان را شامل قضات، دیوان عدالت اداری وعالی کشوری، کارکنان قوه قضاییه و دستگاههای وابسته، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس، کارکنان قوه مقننه و مراکز وابسته، کارکنان معاونت حقوقی وامور مجلس شورای اسلامی، سازمان تعزیرات حکومتی، کارکنان شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، تمامی وکلای کانون، کارشناسان دادگستری، سردفتران، دفتریاران، وزارت دادگستری، مدیران و کارکنان دفتر خدمات الکترونیک قضایی وغیره برشمرد.

 تلاش سازمان بسیج حقوقدانان نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه است

 این مسئول وظایف کلی بسیج حقوقدانان را برشمرد و گفت: جذب سازماندهی توانمند سازی و شبکه سازی حقوقدانان وحقوق یاران، شناسایی و احصاء و کمک به حل نظام مسائل حقوقی و قضایی در سطوح ملی و بین المللی، مقابله با استعمار نوین حقوقی و تبیین و دفاع از حقوق بشراسلامی، سازماندهی و راه اندازی و حمایت از سمن های حقوقی، نهضت آموزش همگانی حقوق در جامعه، تبیین دستاوردهای حقوقی و قضایی، عدالت خواهی و عدالت گستری و صیانت از حقوق عامه و فسادستیزی، نقش آفرینی در عرصه‌های حقوقی قضایی و تامینی از وظایف بسیج حقوقدانان است.

سرهنگ شاکری نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش عفو و گذشت و آئین‌های سنتی نظیر جشن گلریزان را از جمله اهداف و اقدامات عملیاتی این سازمان خواند و در این خصوص اظهار کرد: جشن گلریزان برای کمک به زندانیان و خانواده های آنان است که در قالب کمک‌های مومنانه تقدیم می شود که در استان مازندران این موضوع چشم‌گیر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha