• جمعه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403051207700
  • خبرنگار : 71282

بسته خبری هفتگی «کار و تعاون»

از آغاز هفته ملی مهارت تا شناسایی تعاونی های توسعه محور

از آغاز هفته ملی مهارت تا شناسایی تعاونی های توسعه محور

عناوین مهم ترین خبرهای حوزه کار و تعاون به آغاز هفته ملی مهارت،شناسایی تعاونی های توسعه محور و دستاوردهای رونمایی از پایگاه اشتغال ایرانیان اختصاص داشت.

به گزارش ایسنا،آغاز هفته جاری با رویداد هفته ملی مهارت همراه بود و ششم مرداد ماه که به نام روز ملی«کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای» شناخته می شود. در همین راستا مهرداد عظیمی - معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تبریک هفته ملی مهارت، اهمیت مهارت‌آموزی را به‌ عنوان زیر ساخت اشتغال و درآمدزایی در دستیابی به توسعه پایدار،یادآور شد.
وی از رشد ۵۰ درصدی در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای و رشد ۳۴ درصدی در بخش آموزش به عنوان دستاوردهای مهم این سازمان در حوزه مهارت آموزی یاد کرد.
آغاز طرح «شناسایی تعاونی‌های توسعه محور» خبری بود که از سوی محمد آذرپناه - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اعلام شد و وی گفت که این طرح با هدف حمایت و دست یابی بخش تعاون به سهم ۲۵ درصد در اقتصاد ملی صورت می گیرد.
آذرپناه از مدیران شرکت های تعاونی خواست با مراجعه به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور به نشانی https://taavoni.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت نام و به روز رسانی مدارک و مستندات خود اقدام کنند تا امکان برنامه ریزی برای حمایت از آنها با سهولت بیشتر فراهم شود.
در هفته ای که گذشت دستاوردهای راه اندازی پایگاه اشتغال ایرانیان تشریح شد و محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت کار، امکان استعلام شغلی شاغلین و بیکاران، امکان شناسایی فارغ التحصیلان بیکار به تفکیک سطوح مختلف دانشگاهی و احصاء نرخ بیکاری دانشگاه‌های کشور را از قابلیت‌های این پایگاه جامع اطلاعاتی برشمرد.
آنطور که وی گفته یکی از دستاوردهای رونمایی از پایگاه مذکور نظارت لحظه‌ای در زمینه اشتغال جوانان و اطلاع از وضعیت بیکاری در کشور است و بر اساس کدملی آخرین وضعیت شغلی هر فرد مطابق داده‌های آماری مشخص می شود
این هفته فتح الله بیات _ رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بر ضرورت تامین مسکن کارگران در دولت چهاردهم تاکید کرد و گفت: امروز هزینه های مسکن و اجاره بها بیش از نیمی از درآمد کارگران و بازنشستگان را می بلعند.
وی پیشنهاد کرد از ظرفیت تعاونی های مسکن برای ساخت مسکن کارگری استفاده شود وگفت: در حال حاضر بهترین و کم هزینه ترین راه این است که مسکن کارگری را طریق تعاونی های مسکن پیگیری کرد و دولت تعاونی های مسکن را به منظور سهیم کردن کارگران و بازنشستگان راه اندازی کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha