• جمعه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051207629
  • خبرنگار : 50604

سرپرست دانشگاه گلستان:

ایسنا رسانه‌ای موثر در پیوند دانشگاه و جامعه است

ایسنا رسانه‌ای موثر در پیوند دانشگاه و جامعه است

ایسنا/گلستان سرپرست دانشگاه گلستان ایسنا را رسانه پیونددهنده جامعه و دانشگاه دانست و از مسئولان خواست تا با استفاده از ظرفیت این خبرگزاری و جهاد دانشگاهی این استان، گره‌های بیشتری را باز کنند.

علیرضا خواجه شاهکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبریک روز خبرنگار و سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: خبرنگاران جوان، پرشور و مطالبه‌گر ایسنا از همان ابتدا به کمک قشر دانشگاهی آمدند و با بهره‌گیری از دست بلند خود در حوزه‌های تخصصی و دانشی، اطلاعات را به بدنه جامعه منتقل کردند و نقشی ارزنده در توسعه استان ایفا کردند و ما امروزه شاهد جایگاه ایسنا به‌عنوان یکی از خبرگزاری‌های مرجع در استان و کشور هستیم.

وی با یادآوری مسیر پرفراز و نشیب جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب تا کنون، گفت: ابتدا تصور می‌شد جهاد دانشگاهی یک نهاد صرفاً فرهنگی است؛ اما در ادامه مسیر، ظرفیت این نهاد افزایش یافت و بخش علمی، پژوهشی و کنشگری آن ظهور پیدا کرد و امروزه دستاوردهای کلان پژوهشی کشور که گرهی از مشکلات ملی و کشوری را باز می‌کنند، برخاسته از جهاد دانشگاهی است.

سرپرست دانشگاه گلستان با اعتقاد به اینکه مهمترین اخبار برای توسعه کشور، اخبار علمی است، اظهار کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران به‌صورت خاص و تخصصی اطلاعات دانشگاه‌ها و بدنه نخبگانی کشور را پوشش می‌دهد و نقش مهمی در پیوند دانشگاه و جامعه ایفا می‌کند.

این استاد دانشگاه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را محدود به حوزه‌ای خاص ندانست و بیان کرد: پژوهش‌های این نهاد به قدری توسعه یافته که گام‌های بزرگی برای حل مشکلات کشور برداشته است و جهانیان شاهد ابداعات آن‌ها در حوزه‌های مختلف درمانی مانند سرطان سینه، نازایی و فرآوری گیاهان دارویی بوده است.

خواجه شاهکویی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را درخور توجه دانست و گفت: ارتباطات خوب و موثری بین این نهاد با دانشگاه‌های استان و دانشجویان در جریان است و ما شاهد نشست‌های تخصصی و پروژه‌های مشترک فرهنگی هستیم که ان‌شاءالله راهگشای مسائل دانشگاهیان خواهد بود.

او افزود: از استاندار و وزیر علوم خواهشمندم در سطح استانی و ملی به جهاد دانشگاهی بیشتر بپردازند تا گره‌های بیشتری به‌دست این نهاد تخصصی باز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha