• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051107537
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

امیدواریم بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در دولت جدید پایان یابد

امیدواریم بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در دولت جدید پایان یابد

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در دولت یازدهم پرونده بازسازی مناطق زلزله زده نیمه تمام بسته شد، گفت: در دولت شهید رییسی تلاش بسیاری برای فعال شدن دوباره این پروژه صورت گرفت و امیدواریم در دولت جدید بازسازی این مناطق پایان یابد.

محمدطیب صحرایی در آیین افتتاحیه طرح «دیوان یار» در استان های غرب کشور که امروز (11 مرداد) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، با تسلیت شهادت رییس دفتر سیاسی حماس گفت: روز گذشته شاهد نمایشی جدید از ظلم و فساد رژیم جنایتکار صهیونیستی بودیم و قطعا به برکت خون پاک این شهید و سایر شهدای مقاومت به زودی شاهد پیروزی برادران و خواهران فسلطینی خود خواهیم بود و همین خون های پاک نابودی رژیم منحوس صهیونیستی را رقم می زند.

وی در ادامه محاسبه و ارزیابی را یکی امر بدیهی و ضروری در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها عنوان و تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف همه ما نیازمند محاسبات دقیق هستیم.

وی افزود: در آموزه های دینی هم محاسبه به عنوان یک مسئله بی بدیل برای رشد و تعالی مطرح شده و در ضرورت این امر در امور فردی و اجتماعی شکی نیست.

صحرایی گفت: جدای از امورات شخصی، محاسبه و نظارت در امورات اجتماعی موجب سلامت و حرکت جامعه می شود، بنابراین ما باید نهادهای نظارتی اثرگذار داشته باشیم که خوشبختانه این امر در قوانین بالادستی لحاظ شده و نقش نظارت به عنوان یک رکن مهم در این قوانین پیش بینی شده است.

وی افزود: تجربه نهادهای نظارتی تا به امروز نشان داده که اگر از ظرفیت مردمی در این مسیر استفاده شود، اثرگذاری نظارت بیشتر شده و هرجا که کار به مردم سپرده شده موفقیت بیشتری هم حاصل شده است.

صحرایی با اشاره به اینکه در طرح «دیوان یار» دیوان محاسبات از ظرفیت مردمی در جهت نظارت استفاده شده گفت: این امر اتفاق خوب و مبارکی است، اما باید مراقب باشیم که در کنار مردمی ماندن این طرح، کار سازمان یافته و منظم پیش رود.

وی با بیان اینکه بخشی از کار نظارت طرح دیوان یار، مربوط به پروژه های برزمین مانده و نیمه کاره است گفت: متاسفانه در استان با فهرستی از این پروژه ها مواجه هستیم و در دولت شهید رییسی تاکید بر این بود که این پروژه های نیمه کاره فعال یا تکمیل شود.

وی افزود: یکی از این پروژه های مهم و نیمه کاره بازسازی مناطق زلزله است که متاسفانه علی رغم عدم تکمیل آن، با برگزاری جشن پایان بازسازی در دولت یازدهم، بازسازی ها متوقف و کار رها شد و این درحالی است که هنوز ساختمان های دولتی بازسازی نشده و کار نیمه تمام مانده است.

صحرایی گفت: در این دولت تلاش بسیاری صورت گرفت که بازسازی های نیمه کاره دوباره وارد گردونه اجرا شود و امیدواریم با پیگیری دولت جدید و نمایندگان استان این روند ادامه یابد و بازسازی ها پایان گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha