• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403051107392
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دستگیری سارقان زورگیر احشام در تبریز

دستگیری سارقان زورگیر احشام در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری ۳ سارق و یک نفر مالخر احشام و کشف ۵ راس انواع احشام در شهرستان تبریز خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت به روش زورگیری احشام از یک نفر شاکی مسن که سارقان با ایراد ضرب، شتم و بستن دست و پای ایشان اقدام به سرقت بعنف ۵ رأس احشام نمودند، با توجه به ایجاد جو ناامنی در بین شهروندان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرارگرفت.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی در کمترین زمان ممکن، علیرغم عدم وجود هرگونه اطلاعات کافی از سارقان با استفاده از توان علمی و تخصصی این پلیس اقدام به شناسایی هویت اصلی سارقان شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارآگاهان با تجمیع سرنخ های موجود در پرونده و شناسایی خودروی مورد استفاده سارقان در نهایت موفق به شناسایی هویت اصلی ۳ نفر از سارقان حرفه و سابقه دار شده و پس از احصاء محل مخفیگاه ایشان با اخذ مجوز از مرجع قضایی طی عملیات های جداگانه اقدام به دستگیری متهمان نموده و جهت ادامه پی جویی به پلیس آگاهی دلالت شدند.

سرهنگ سلطانی اذعان کرد: هر چند در ابتدا متهمان منکر هرگونه ارتکاب بزه بودند لیکن کارآگاهان در خصوص اتهام انتسابی از ایشان اخذ توضیح ، با توجه به وجود دلایل و مستندات کافی چاره ای جز اعتراف نداشته و همگی صراحتاً به سرقت بعنف احشام و نقش خود در سرقت معنونه معترف و با توجه به اعلام مشخصات یکی از مالخران نامبرده نیز دستگیر و جهت روشن شدن زوایای پنهان جرم تحت تحقیقات تخصصی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان در خاتمه ضمن اشاره به اینکه اموال مسروقه کشف و طی تشریفات قانونی به مالباخته استرداد شد، افزود: متهمان به همراه پرونده جهت ادامه دادرسی به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند.

کشف بیش از ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از کشف ۱۲ کیلو و ۵۰۰گرم انواع مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات پلیس خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی پس از تحقیقات فنی و اطلاع از فعالیت فردی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در یکی از روستاهای شهرستان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضایی موفق به شناسایی عامل مواد مخدر شده و در عملیاتی متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ رفیعی از کشف ۱۲ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، به همراه مواد مکشوفه تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه در پایان گفت : پلیس در جهت مقابله با سوداگران مرگ و بالابردن امنیت شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت خرید و فروش موادمخدر توسط سوداگران مرگ، مراتب را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰و سامانه ۱۲۸پلیس درمیان بگذارند.

کشف ۲۰ تن خرمای فاسد در عجب شیر

فرمانده انتظامی شهرستان از کشف بیش از ۲۰ تن خرمای سنتی و ۱۳ دبه شیره فاسد و غیر بهداشتی در شهرستان عجب شیر، خبر داد.

سرهنگ سهراب شفقی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر نگهداری و توزیع خرمای صنعتی فاسد در شهرستان عجب شیر پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی یگان امداد و کلانتری این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی و اطمینان از صحت موضوع، با هماهنگی مرجع قضائی ضمن شناسایی انبار مورد نظر در یک عملیات ویژه در بازرسی از این انبار ۲۰ تن خرما و ۱۳ دبه شیره به صورت فاسد و غیر بهداشتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی و محل مربوطه نیز با حضور نهادهای ذیربط پلمب شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی در پایان با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسان ارزش تقریبی خرما فاسد شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده و یا کسب اخباری در این خصوص، موضوع را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha