• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403051107387
  • خبرنگار : 50673

استاندار هرمزگان:

آغاز عملیات اجرایی همراه سرای بیمارستان شهید محمدی بندرعباس

آغاز عملیات اجرایی همراه سرای بیمارستان شهید محمدی بندرعباس

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: سرانه تخت‌های بیمارستانی هرمزگان تا پایان سال از سرانه کشوری بالاتر می‌رود.

در مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد آشوری، احمد مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی همراه سرای بیمار مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس در زمینی به مساحت  هزار و ۵۰۰ متر مربع با در ۴۰ واحد ۱۵ متری و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان طی تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و اتاق بازرگانی بندرعباس، آغاز شد.

مهدی دوستی در این آیین اظهار کرد: وضعیت همراهان بیمار در بیمارستان شهید محمدی از جمله موضوعاتی بود که خوشبختانه با عزم اتاق بازرگانی قرار است این نقیصه برطرف شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان، گفت: ابتدای دولت شهید آیت الله رئیسی سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان هرمزگان ۱.۳ درصد بود اما در این دولت بیمارستان‌های کودکان بندرعباس، بیمارستان بستک و بیمارستان نیروی دریایی ارتش به بهره‌برداری رسید و بیمارستان‌های ۵۶۱ تخت‌خوابی، ۲۴۶ تخت خوابی و بیمارستان میناب در مراحل پایانی ساخت هستند و طی چندماه آینده افتتاح خواهند شد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با تکمیل این بیمارستان‌ها سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان هرمزگان به ۱.۹ خواهد رسید که فراتر از سرانه کشوری است‌.

 دوستی با اشاره به بهره‌برداری از دانشکده دندان پزشکی بندرعباس در دولت سیزدهم، گفت: این دانشکده علاوه بر اینکه متصدی امور آموزشی حوزه دندانپزشکی در استان است که ۲۲۰ یونیت مجهز دندانپزشکی نیز است که از این بابت یک بیمارستان کامل به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: نگاه ما به توسعه به شکل  متری نبوده بلکه بصورت اکوسیستمی عمل کردیم و علاوه بر زیرساخت‌ها به تربیت نیروی بومی متخصص نیز توجه داشته ‌ایم چنانچه با تلاش‌های انجام شده دانشکده‌های علوم پزشکی شرق و غرب هرمزگان از مهر ماه سال گذشته پذیرش دانشجوی خود را آغاز کردند.

وی همچنین به اخذ مجوز جذب ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل برای بخش بهداشت و درمان، راه‌اندازی ۵۲ داروخانه جدید در استان، افزایش تعداد داروخانه‌های تخصصی هرمزگان از یک داروخانه به ۲۰ داروخانه، استقرار هواپیمای اورژانس و ارائه تسهیلات به مطب‌ها و کلینیک‌ها در شهرهای هدف به عنوان دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در این آئین سه نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات پرداختند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha