• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051107292
  • خبرنگار : 50509

مربی شمشیربازی مشهدی:

شمشیربازی خراسان رضوی برای هیچ رقیبی زنگ تفریح نیست

شمشیربازی خراسان رضوی برای هیچ رقیبی زنگ تفریح نیست

ایسنا/خراسان رضوی سرمربی تیم بانوان اپه شمشیربازی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه امروز شمشیربازی بانوان استان در کشور به جایگاه با ثباتی رسیده و برای سایر تیم‌ها زنگ تفریح محسوب نمی‌شویم.

صبا خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آغاز مسیر خود در رشته شمشیربازی اظهار کرد: از سال ۹۴ به واسطه برادرم وارد رشته شمشیربازی شدم. وی در حال حاضر هم در تیم پسران خراسان‌رضوی بازی می‌کند. چندسال به عنوان بازیکن در رده‌های نوجوان و جوانان بازی کردم، در واقع ما اولین نسلی بودیم که پس از سال‌ها که شمشیربازی بانوان خراسان در اسلحه اپه تیم نداشت دوباره تیم تشکیل دادیم. بعد از وقفه‌ای ۲ ساله تصمیم گرفتم در حوزه مربی‌گری هم فعالیت کنم.

وی افزود: بعد از المپیک ریو و کسب نتایج موفقیت‌آمیز تیم سابر، کمی گرایش‌ نسبت به گذشته بیشتر شده است.  

این مربی جوان مشهدی شمشیربازی در ادامه گفت: از زمانی که هدایت تیم استان را به عهده گرفتم در المپیاد دختران کشور دو مرتبه مقام دوم کشور را کسب کردیم و طی ۲ سال گذشته در تمام مسابقات در رده‌های مختلف سنی روی سکوهای قهرمانی ایستادیم، ضمن اینکه تیم خراسان رضوی تیم جوانی است و امسال در لیگ برتر که در سطح بسیار بالایی برگزار شد، تنها تیم بومی بودیم که میانگین سنی تیم ۱۸ سال داشت و  در کنار تیم‌های قدرتمندی قرار گرفت.  

خلیلی در خصوص وضعیت شمشیربازی بانوان خراسان رضوی گفت: خوشبختانه امروز شمشیربازی بانوان ما در کشور به جایگاه با ثباتی رسیده و برای سایر تیم‌ها زنگ تفریح محسوب نمی‌شویم و یکی از قطب‌های شمشیربازی کشور به ویژه در اسلحه اپه هستیم. سال گذشته در اردوی تیم ملی نوجوانان جوانان از ۷ نفره دعوت شده ۳ نفر از خراسان رضوی بودند. در حال سرمایه‌گذاری دررده‌های سنی پایین‌تر هستیم.

وی افزود: امروز بازیکنانی داریم که زیر ۱۰ سال هستند و قطعا در آینده شاهد درخشش آن‌ها خواهیم بود و خوشبختانه رئیس هیات شمشیربازی طی‌ سال‌های گذشته بستر مناسبی را برای شمشیربازی به ویژه برای بانوان فراهم کردند.  

مربی تیم اپه بانوان خراسان رضوی، ادامه داد: شمشیربازی یک رشته وارداتی است، تجهیزات آن کمیاب است و با قیمت بالا می‌توان تهیه کرد به طور کلی جزو رشته‌های لوکس محسوب می‌شود و تامین کردن تجهیزات این رشته برای خانواده‌ها دشوار است، با توجه به نتایجی که کسب کردیم نیازمند توجه ویژه متولیان ورزش استان به این رشته هستیم.  متاسفانه امروز علی‌رغم تلاش‌های هیئت با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.

خلیلی در خصوص وضعیت اسپانسرینگ در شمشیربازی گفت: خراسان رضوی در حوزه اسپانسرینگ ضعیف عمل می‌کند، تیم‌هایی مانند اصفهان و یزد که رقابت تنگاتنگی با آن‌ها داریم اسپانسرهای بسیار خوبی دارند اما حمایت‌های ما به حمایت‌های هیئت شمشیربازی و خانواده‌ها محدود شده است.

وی درنهایت گفت: به طور کلی اگر شمشیربازی خراسان رضوی به همین روند ادامه دهد در آینده از بهترین‌ها نه تنها در کشور بلکه در میادین بین المللی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha