• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051107253
  • منبع : نمایندگی گیلان

توسعه گردشگری پایدار؛ یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در گیلان

توسعه گردشگری پایدار؛ یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در گیلان

ایسنا/گیلان یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای مورد توجه دولت جدید باید بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر باشد، گفت: توسعه گردشگری پایدار به عنوان یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.

مسعود تقی‌پور کندسر، دکتری اقتصاد کشاورزی و مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت: یکی از مهم‌ترین محورهای مورد توجه دولت جدید باید بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر باشد.

ایجاد اشتغال پایدار در بخش‌های مختلف اقتصاد، گسترش بیمه‌های اجتماعی و تامین اجتماعی و شناسایی آسیب‌های اجتماعی و مناطق پرخطر از جمله اقداماتی است که دولت جدید می تواند در دستور کار قرار دهد.

توسعه گردشگری پایدار نیز به عنوان یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در گیلان باید مورد توجه قرار گیرد؛ تمرکز بر گردشگری طبیعت‌محور و فرهنگی، حمایت از ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری از جمله اقداماتی است که می تواند به رونق اقتصادی استان و حتی کشور کمک کند.

در کنار گردشگری، توسعه کشاورزی مدرن و دانش‌بنیان نیز می‌تواند نقش مهمی در بهبود معیشت مردم و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی ایفا کند. توسعه کشت گلخانه‌ای، ارتقاء بهره‌وری در بخش کشاورزی و حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله راهکارهایی است که در این زمینه پیشنهاد می‌شود.

تقویت صنایع کوچک و متوسط نیز از دیگر راهکارهای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در گیلان است.

حمایت از ایجاد کسب‌وکارهای نوپا، توسعه مناطق صنعتی و فناوری و حمایت از صادرات محصولات تولیدی باید بیش از پیش مد نظر باشد.

طی سال های اخیر، روند بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی و اجتماعی گیلان مورد توجه قرار گرفته و در این راستا باید شاهد توسعه شبکه راه‌های ارتباطی، بهبود حمل و نقل عمومی و توسعه فرودگاه‌ها و بنادر باشیم.

در نهایت برای تحقق این راهبردها، انتخاب مدیران شایسته و متخصص از سوی دولت و ایجاد همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با توجه به ظرفیت‌های بالقوه گیلان، می‌توان با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مناسب، این استان را به یکی از قطب‌های توسعه پایدار کشور تبدیل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha