• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403051107189
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آغاز آماده‌سازی فاز نخست سایت ۱۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن سراوان

آغاز آماده‌سازی فاز نخست سایت ۱۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن سراوان

ایسنا/سیستان و بلوچستان عملیات آماده سازی فاز نخست سایت ۱۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی سراوان امروز پنجشنبه با حضور فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم با بیان اینکه از مزیت‌های قابل توجه این سایت، توپوگرافی ملایم آن است که مستعد عملیات عمرانی است، افزود: عملیات آماده سازی این سایت با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان توسط این اداره کل در دستور کار قرار گرفت.

عطاء اله اکبری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بعد از تکمیل مراحل آماده سازی ۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قالب واحدهای ۲ طبقه در این سایت با در نظر گرفتن سلیقه مردم و رعایت فنون مهندسی احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: سراوان از شهرستان های پیشرو اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان محسوب می شود بطوری که تاکنون ساخت ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی این طرح با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آماده سازی بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره کل در حال انجام است، افزود: در سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان  علاوه بر مکان‌یابی مناسب در انتخاب اراضی و اقداماتی برای اجرایی کردن زیرساخت‌های کافی در مناطق مختلف نیز در نظر گرفته شده است تا محرومیت از خدمات رفاهی و اجتماعی ساکنان را شاهد نباشیم‌.

اکبری بیان کرد: عزم جدی استان بر تسریع در روند اجرای آماده سازی اراضی و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم استان است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اغلب مردم با آن دست به گریبان هستند بحث مسکن است، گفت: وقتی دهک‌های مختلف خانه‌دار شوند، بخشی از تقاضاها در بازار مسکن کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه چون امکان عرضه وجود دارد، قیمت‌ها نیز پایین می‌آید، و دهک‌های کم‌درآمد هم می‌توانند مسکن ارزان قیمت پیدا کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در استان تمام تلاش ها بر این است تا فرایندهای طراحی نقشه، آماده سازی، صدور پروانه، قرار داد با پیمانکاران و ساخت و ساز در اجرای طرح ملی نهضت مسکن در اسرع وقت انجام شود تا رضایت مردم در این حوزه جلب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۳ ۲۲:۵۰

مسولین محترم وزارت راه و شهرسازی تهران سال ۱۴۰۰ مسکن ملی پرند تهران ثبت نام کردیم پدرمون فوت کرده مستاجریم با اینکه واجد شرایطیم وضیعتمون رو سیستم وزارت راه و شهرسازی تایید نهایی شده ولی حتی تشکیل پرونده و حساب باز نکردن برامون ۳ سال و نیم گذشته بلاتکلیف منتظریم هربار شرکت عمران پرند پیگیر شدیم میگن اول باید تامین زمین بشه بعد تشکیل پرونده حساب بانکی باز کنیم !!! دولت عوض شد ۳ سال و نیم گذشت پس کی میخواهین تامین زمین و مسکن ملی بسازین به ما مردم بدبخت مستاجر تحویل بدین خواهش میکنم پیگیری کنید بگوش مسولین برسه خدا خیرتون بده زیر بار مستاجری لح شدیم بدادمون برسین ممنونم 🙏