• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403051007053
  • منبع : نمایندگی سمنان

گرامیداشت شهدای جهاددانشگاهی استان سمنان

گرامیداشت شهدای جهاددانشگاهی استان سمنان

ایسنا/سمنان در آستانه فرارسیدن ۱۶ مرداد، چهل و چهارمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، یاد جهادگر شهید ارسلان راحمی، شهید منتسب به جهاددانشگاهی استان سمنان و زنده یاد غلامعلی غدیری، جهادگر فقید این نهاد گرامی داشته شد.

 در این مراسم که امروز ۱۰ مردادماه با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان و معاونین و مدیران این نهاد برگزار شد، مزار شهید منتسب به جهاددانشگاهی، جهادگر شهید ارسلان راحمی در گلزار شهدای روستای بیابانک شهرستان سرخه گلباران شد

همچنین رئیس و اعضای شورای معاونین و مدیران جهاددانشگاهی استان سمنان با حضور در آرمستان وادی السلام سمنان، مزار جهادگر فقید زنده یاد غلامعلی غدیری را نیز گلباران و با قرائت فاتحه ای یاد این جهادگر فقید را زنده نگه داشتند

شهید ارسلان راحمی(چلوویان) متولد سمنان بعد از پیروزی انقلاب با توجه به انقلاب فرهنگی در بازگشایی مجدد دانشگاه ها نقش موثری ایفا کرد و در سال ۱۳۶۱ به عضویت جهاد دانشگاهی درآمد و به عنوان سرپرست گروه دروس عمومی و مدرس معارف خدمت کرده و در ادامه در جبهه و پشتیبانی جنگ فعالیت داشت.

شهید ارسلان راحمی در این مدت تا سال ۱۳۶۶ مدیریت جهاددانشگاهی استان سمنان را برعهده داشت، و در سال ۱۳۶۶ با رتبه عالی موفق به اخذ مدرک مهندسی مکانیک شد و در همین زمان مسئولیت بخش فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان را به عهده گرفت.

مهندس راحمی موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی از تهران شد و درسال ۱۳۷۱ به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منصوب شد.

این جهادگر شهید در سال ۱۳۷۴ به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه منصوب شد و در سال ۱۳۷۸ به سمت مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و ترابری منصوب شد.

شهید ارسلان راحمی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰ به همراه وزیر راه و ترابری و تنی چند از معاونین و مدیران کل این وزارتخانه و نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی که عازم استان گلستان بودند در جریان غم انگیز سانحه هوایی و در پروازی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

همچنین جهادگر فقید، زنده یاد غلامعلی غدیری نیز از اعضای جهاددانشگاهی استان سمنان در تاریخ ۲۶ آذرماه سال ۱۳۸۴ به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha