• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051007010
  • خبرنگار : 50676

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه مطرح کرد

کمبود فضای آموزشی چالش مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان 

کمبود فضای آموزشی چالش مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه گفت: کمبود فضای آموزشی چالش مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران است.

حجت صالحی، دهم مردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اعطای فرصت یکساله به دانشگاه فرهنگیان برای تامین فضای آموزشی دانشگاه گفت: در سال ۱۳۹۸ واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان شهرستان مستقر شد و مدیران وقت برای تامین فضای آموزشی این واحد تصمیم گرفتند تا چرخشی بین مدارس ایجاد کنند که برپایه این تصمیم هنرستان ابتکار شهرک ولیعصر تخلیه و به واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافت. 

وی افزود: در گام بعدی مدرسه دیگر شهرک ولیعصر(عج) که مدرسه شاهد شهید شریفی تخلیه و در اختیار هنرستان ابتکار قرار گرفت، دانش‌آموزان آن در مدرسه سایت مسکن مهر مستقر شدند که البته در آن سال با توجه به عدم وجود تعداد بالای دانش‌آموز، مشکل خاصی به وجود نیامد.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه با بیان اینکه مدرسه منطقه مسکن مهر اکنون پاسخگوی ۱۳۰۰ دانش‌آموز ساکن آن نیست، گفت: یک مدرسه راهنمایی در شهرک ولیعصر تخلیه و در مدرسه دیگر ادغام شدند و به صورت دو شیفته اداره خواهد شد تا بتوانیم مدرسه شاهد شهید شریفی را مجددا به شهرک ولیعصر بازگردانیم.

وی افزود: این اقدام تنها برای سال تحصیلی جاری است و در سال تحصیلی آینده باید دانشگاه فرهنگیان هنرستان ابتکار را تخلیه و به آموزش و پرورش تحویل دهد.

صالحی در ادامه از وجود تعداد ۱۰ باب مدرسه فرسوده در شهرستان خبر داد و گفت: باتوجه به عمر بالای این مدارس که بین ۴۰ تا ۵۰ سال هست، نیازمند توجه مدیران بالادستی و همت خیرین مدرسه‌ساز برای تخریب و نوسازی این مدارس است.

وی افزود: گرچه با حمایت نیکوکاران، در روستاها مشکل فضای آموزشی نداریم اما در شهر تربت‌حیدریه همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه‌ایم که برخی مدارس به صورت دوشیفته پذیرای دانش‌آموزان هستند. 

در پایان شورای آموزش و پرورش تربت‌حیدریه مصوب شد تا شهرداری برای مدارسی که در مناطق کمتر برخوردار و محروم قرار دارند، برای انجام برنامه‌های آموزشی معاونت پرورشی و تربیت بدنی سرویس رایگان اختصاص دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۱:۴۱

با منحل کردن دانشگاههای پیام نور تمامی ساختمانهای دانشگاه پیام نور را در اختیار اموزش وپرورش قراردهید برای مدارس از ساختمانهای دانشگاههای پیام نور استفاده کنید.