• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051007002
  • خبرنگار : 50405

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور:

ملت ما می‌داند هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است

ملت ما می‌داند هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور گفت: ملت ما پای آرمان‌های خود ایستاده، هزینه مقاومت را داده و قبلا هم هزینه‌های سازش را دیده و می‌داند که هزینه سازش بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی عصر امروز دهم مرداد در تجمع مردمی محکومیت ترور اسماعیل هنیه که در صحن قدس حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت بابت شهادت این رهبر جبهه مقاومت، اظهار کرد: رهبر انقلاب در پیام تسلیت خود، تمام نکاتی که باید مد نظر مسئولین جمهوری اسلامی، ناظرین بین‌المللی و عاملین به این جنایت قرار گیرد را مطرح کردند.

وی افزود: شهید هنیه در دیدار فروردین ماه امسال با رهبری، گفت ۶۰ نفر از خانواده‌اش توسط اسرائیل به شهادت رسیده‌اند. امروز هم ما فردی را از دست دادیم که عمیقا معتقد بود مبارزه تنها راه تحقق آرمان فلسطین است. فلسطین از زمان اشغال تا پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه و مقاومت داشت، اما تحت سیطره رهبرانی که به جای تکیه بر محتوای اسلام، با ادعای ملی‌گرایی عربی در حال مبارزه با اسرائیل بودند و هر وقت هم که وارد جنگ با این رژیم می‌شدند، بخشی از سرزمین‌ فلسطین را از دست می‌دادند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: اما انقلاب اسلامی و مجاهدت ملت شریف ایران، معنای مبارزه را به فلسطینی‌ها آموخت و ملی‌گرایی عربی جای خود را به مقاومت داد. از آن روز ملت فلسطین محکم‌تر و اسرائیل هر روز ضعیف‌تر شده است. اسرائیل امروز بسیار متفاوت با آن رژیمی است که زمانی چهار کشور عربی را در جنگ شکست می‌داد. امروز ۱۰ ماه از طوفان‌الاقصی می‌گذرد و هر روز این رژیم بیشتر از اهداف اولیه‌اش عقب‌نشینی می‌کند. زمانی اعلام می‌کرد ما غزه را می‌گیریم، اسرای‌مان را آزاد و حماس را ریشه‌کن می‌کنیم. اما امروز کدام اسیرش را آزاد کرده و کدام امنیت را به شهرک‌نشیانش برگردانده است؟

رستمی با اشاره به حملات همه‌جانبه مقاومت علیه اسرائیل، عنوان کرد: چنین وضعیتی در تاریخ رژیم صهیونیستی سابقه نداشته است. عملیات وعده صادق نیز طبق گفته خود مقامات اسرائیل، تاریخ رژیم را به قبل و بعد از این عملیات تقسیم کرد. ما تجربه تاریخی بسیار تلخی از دعوت مردم کوفه از امام حسین و عدم حمایت از ایشان و شکستن حرمت مهمان داریم، بر همین اساس مردم ما هرگز از خون مهمان خود نمی‌گذرند. چند دیپلمات ما در سوریه به شهادت رسیدند، آنچنان گوشمالی به رژیم دادیم که هنوز صدای زوزه‌اش بلند است و امروز هم قاطعانه پاسخ ترور مهمان‌مان را خواهیم داد.

وی تاکید کرد: نباید تصور کرد عقب‌نشینی در برابر اسرائیل او را آرام می‌کند. همچنین نباید تصور کرد بین آمریکا و اسرائیل تفاوتی وجود دارد. برخی افرادی که یا خائن اند یا ساده‌لوح، می‌گویند که اسرائیل بدون اطلاع آمریکا مرتکب جنایت می‌شود. مگر ممکن است این سگ هار بدون اجازه صاحب خود دست به اقدامی بزند؟

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: ملت ما پای آرمان‌های خود ایستاده، هزینه مقاومت را داده و قبلا هم هزینه‌های سازش را دیده و می‌داند که هزینه سازش بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است. ملت ما در دولت شهید رئیسی دید که ما همزمان با مقاومت، هم با وعده صادق به گوش اسرائیل سیلی زدیم، هم روابط‌مان با دنیا تقویت شد و هم مقاومت بیشتر تحت حمایت قرار گرفت. همچنین یادمان هست که زمانی با شعار سازش و هزینه کمتر چه هزینه‌های سنگینی به این ملت تحمیل شد. اکنون دست فرماندهان ما روی ماشه است و قطعا با تدبیر و شجاعت، پاسخی به‌هنگام به اسرائیل داده خواهد شد و آنچنان رژیم را پشیمان خواهیم کرد که هرگز از تاریخ پاک نشود.

به گزارش ایسنا، همزمان با این مراسم، تجمع مردمی اعلام همبستگی با امت حزب‌الله نیز در میدان بیت‌المقدس مشهد برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha